• AndersFl

Ni som säger er "älska alla människor"

Ja det är ju populärt idag att vara fördomsfri och "älska alla människor" oavsett vad de är, vilken nationalitet de har eller hur deras livshistoria sett ut.

Men är ni riktigt ärliga med detta?

Finns det någon grupp av människor ni inte älskar eller rentav föraktar?

Handen på hjärtat nu!!!

• Svar på tråden Ni som säger er "älska alla människor"
  • dio
    AndersFl skrev 2013-01-11 16:46:55 följande:
    Ja det är ju populärt idag att vara fördomsfri och "älska alla människor" oavsett vad de är, vilken nationalitet de har eller hur deras livshistoria sett ut.

Men är ni riktigt ärliga med detta?

Finns det någon grupp av människor ni inte älskar eller rentav föraktar?

Handen på hjärtat nu!!!
    Ja men visst, det finns en grupp av människor som jag verkligen föraktar, och det är idioterna som sitter och skriver trådar som denna. Vad är det egentligen du vill ha ut av den? Sitta och mysa åt folks fördomar? 
    Nej jag älskar inte alla människor, men jag försöker att respektera alla, men jag har väldigt låg tolerans för idioter oavsett nationalitet eller livshistoria. *muttrar*.  
    I was an atheist until I realized that I am God
  • riboflavin

Jag älskar absolut inte alla människor, men jag gör mitt urval på individnivå, inte gruppnivå. Om jag ogillar någon så har jag träffat denne och kommit fram till att vi inte klaffar.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Neko

Jag har inte träffat på någon person jag verkligen har ogillat...

• Ejder

Nej, jag är inte ärlig när jag säger det. avskyr de flesta människor som är väldigt egoistiska eller kränker andra.

• Caroline017

Jag tycker verkligen inte om alla människor och det finns många jag "stör mig" på men jag gör det aldrig pga. nationalitet, hudfärg, sexuell läggning eller religion.
    För såna saker betyder inte något utan detär hur människan är... 

• AndersFl
    dio skrev 2013-01-25 17:59:16 följande:
    Ja men visst, det finns en grupp av människor som jag verkligen föraktar, och det är idioterna som sitter och skriver trådar som denna. Vad är det egentligen du vill ha ut av den? Sitta och mysa åt folks fördomar? 
    Nej jag älskar inte alla människor, men jag försöker att respektera alla, men jag har väldigt låg tolerans för idioter oavsett nationalitet eller livshistoria. *muttrar*.  
    Du kallar inte mig idiot, det ska du ha klart för dig.

Jag ifrågasatte bara rent allmänt om ni anser att det överhuvudtaget GÅR att älska alla. Myser åt folks fördomar,. ja det gör man väl ibland. Gör inte du det?

• AndersFl
    Velouria skrev 2013-01-12 20:46:04 följande:

Nej. Varför ska man ogilla någon pga nationalitet?

Om jag ogillar någon så är det pga något den personen har gjort. Jag trodde att det var den vanligaste inställningen. Det är inget som har något med "popularitet" att göra, utan det är hur jag är som person.
    Man kan väl ogilla folk av en massa olika orsaker, däribland nationalitet.. Det har med ens egen inställning till och erfarenhet av de människor man ogillar...

• AndersFl
    Ejder skrev 2013-01-31 00:47:38 följande:
    Nej, jag är inte ärlig när jag säger det. avskyr de flesta människor som är väldigt egoistiska eller kränker andra.
    Vad lägger du i in i definitionen "kränker"?

• AndersFl
    Caroline017 skrev 2013-01-31 00:49:00 följande:
    Jag tycker verkligen inte om alla människor och det finns många jag "stör mig" på men jag gör det aldrig pga. nationalitet, hudfärg, sexuell läggning eller religion.
    För såna saker betyder inte något utan detär hur människan är... 
    Är det alltid det? Så du är inte åtminstone liiiite smygrasistisk då? Flört
  • dio
    AndersFl skrev 2013-01-31 01:45:10 följande:
    Du kallar inte mig idiot, det ska du ha klart för dig.

Jag ifrågasatte bara rent allmänt om ni anser att det överhuvudtaget GÅR att älska alla. Myser åt folks fördomar,. ja det gör man väl ibland. Gör inte du det?

Men suck!
    I was an atheist until I realized that I am God
Svar på tråden Ni som säger er "älska alla människor"