• Brumma

Bästa krämen för små torrisar?

Har en son på två år som kliat sig igenom livet... Inga eksem o inga allergier.. Men kliar gör han. Antagligen för att han blir torr.. Har provat både miniderm, becur repair foam (som var den bästa av de två) men kliandet har fortsatt ( har såklart bytt tvättmedel o sköljmedel oxå).
    För ca tre veckor sedan var repairen slut, vi hade bastat och då MÅSTE han smörjas in.
    Tog, i brist på annat, min bodybutter (Cocos) från bodyshop - han kliade sig inte alls dem dagen eller nästa dag.. Har fortsatt använda den och kliandet har nästan upphört helt.
    Börjar han klia så dushar vi o smörjer på nytt vilket ger honom ännu några klifria dagar.
    Kanske inte funkar på alla, men vill tipsa då det var två ganska jobbiga år med många många rivmärken... :)

• Brumma

Åh, Liten elak o intelligent - har de speciellt för barn?
    Det visste inte jag - ska genast prova i se om resultatet är lika bra (förhoppningsvis bättre) än med bodybutter för vuxna :)

• Brumma

Themis, nej säker kan jag ju inte vara men läkarna anser att då han inte har några eksem, prickar, rodnader, hudförändringar eller andra utslag så är det inte allergi.
    Enligt läkaren visar det sig nästan alltid på något sätt.
    Han kliar sig på låren och rumpan, och har gjort så sen har var nästan nyfödd.
    Förövrigt visar han inga tendenser på allergi - han äter allt utan att få utslag, även det en anledning till läkarens bedömning.
    Han är inte pricktestad, läkaren valde att avvakta och se om det gaved sig, då han ju inte uppvisar några andra tecken på allergi.

• Brumma

Körde ju bodybutter kokos från bodyshop ett tag, o han kliade sig nästan inte alls..

men för ett tag sedan började han klaga på att den svider.. Då testade jag cocosolja/linfröolja, men han blir bara torr o fnasig.. det är som om det inte går in i huden på honom..

Så vi gick tillbaka till repair foam som vi haft tidigare o som funkat "sådär"...

men det hjälper inte alls..

Såå - en bra FET salva som inte svider???

• Brumma

Tack! Ska dock avvakta lite då det blivit mkt bättre de senaste dagarna, så jag vill inte byta ut ngt just nu - skönt för honom att ha fått en "paus" :)

Svar på tråden Bästa krämen för små torrisar?