• Anonym (Fiffi)

Dessa flitiga fas 3 -are

Jag arbetar på en skola och på fritids har vi haft flera personer som är i fas 3. Jag vill börja med att säga att detta naturligtvis integäller alla från fas 3 men de vibbar sätt är verkligen inga arbetsmyror direkt. Förutom det grundläggande som att komma i tid, inte hålla på med sin telefon på arbetstid och att ta en halvtimmes rast så fungerar inte mycket anat heller. Det är sena ankomster, evigt pratande eller messande med telefonen och alltidnför långa raster. Det är sjukfrånvaro i tid och otid och arbetsmoralen är verkligen så låg. Att kopiera några papper kan ta hela dagar. Sen blirbdessa personer arga när de inte får fortsatt anställning. Seriöst min hamster skulle bidra mer. Tyvärr har jag hört liknande situationer från andra arbetsplatser medias 3-are. Beror detta påsatt många infös 3 helt enkelt inte har speciellt mycket arbetsmiljö i sig eller har tiden som arbetslösa gjort detta med dem? Återigen jag vet att detta inte gällernalla!

• Svar på tråden Dessa flitiga fas 3 -are
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2013-01-13 23:09:48 följande:
    Du vet inte riktigt vad ett administrativt arbete innebär?

Handläggare inom olika sektioner på kommunen, ekonomiassistenter som sköter bokförening och löneutbetalningar, tjänstemän inom olika förvaltningar, banktjänstemän, läkarsekreterare osv de är de som har administrativa arbeten inom alla dessa yrkeskategorier krävs det lång högskoleutbildning de flesta ekonomiassistenter och banktjänstemän är högskoleekonomer, övriga tjänstemän har samhällsvetarutbildning, beteendevetarutbildning osv.

Det är inte så att administratörer sitter och skriver ut chefens brev vid dator, kopierar lite och sköter posten, de samlas in uppgifterna, tar besluten är insatta i den lagstiftning det gäller osv, tror att ni blandar ihop administratör med kanslister och liknande, den arbetsmarknaden är sedan datorns intog mer eller mindre bortrationaliserat, numera sköter tjänstemännen det mesta själva precis som läkarsekreterare blivit överflödiga när läkaren skriver journalerna själva. 

Överflödiga har de inte blivit, de har bantats bort i jakten på pengar till skattesänkningar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 22:58:11 följande:
    Vet. Som sagt, man har skurit ned på AF också, så att de inte hinner göra sitt jobb ordentligt, och med det förhindrar man att de kan utreda de lagbrott som faktiskt sker. Jäkligt smart, om än vidrigt.

JOBen är en tung uppgift för förmedlarna. Hög arbetsbelastning, ett svårtjobbat klientel, galna mängder med arbetsplatsförlagda uppföljningar som i sin tur leder till enorma mängder jobb.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-13 23:13:21 följande:

JOBen är en tung uppgift för förmedlarna. Hög arbetsbelastning, ett svårtjobbat klientel, galna mängder med arbetsplatsförlagda uppföljningar som i sin tur leder till enorma mängder jobb.
    ?
    Jag tvivlar på detta. Jag har haft lönebidrag i 5 år, de har inte varit uppföljning en enda gång.
    Men regiringen är smarta. de jagar enstaka individer med blåslampa samtidigt som man godkänner skattefiffel i mångmiljardklassen och delar ut bidrag till arbetsgivare för glatta livet!
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2013-01-13 23:03:14 följande:
    Det finns flera utredningar men som regeringen negligerar.
    Wow. Kräks
    Well behaved women rarely make history
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2013-01-13 23:15:59 följande:
    ?
    Jag tvivlar på detta. Jag har haft lönebidrag i 5 år, de har inte varit uppföljning en enda gång.
    Men regiringen är smarta. de jagar enstaka individer med blåslampa samtidigt som man godkänner skattefiffel i mångmiljardklassen och delar ut bidrag till arbetsgivare för glatta livet!

Jepp.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-13 23:10:24 följande:
    Det är inte sysselsättning utan normala arbetsuppgifter för en uska. Jag tycker du ska lära dig svenska lite bättre eller inse att människor inte är tankeläsare. När du skriver "Jag är kommunalanställd uska hos oss får 14-åringar jobb" så finns det inte mycket andra tolkningar man kan göra.

Fas treorna ska utföra vanligt jobb, men de får inte ha en ordinarie tjänst. Men det är ok att plocka en halv ordinarie tjänst och plussa den med en halv annan ordinarie tjänst. Under tiden söker man jobb och kan avsluta sin fas tre plats om man hittar en tjänst man kan försörja sig på.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2013-01-13 23:13:21 följande:

Japp, det är mycket jobb för AF. Synd att de också får nedskärningar, snarare än uppbackning.
  • Jellybeanbaby
    ?
    Bidrag till arbetsgivarna... RUT... ROT... Och ändå är moderaterna emot bidrag....
    Well behaved women rarely make history
  • Anonym
    ? Jag tvivlar på detta. Jag har haft lönebidrag i 5 år, de har inte varit uppföljning en enda gång. Men regiringen är smarta. de jagar enstaka individer med blåslampa samtidigt som man godkänner skattefiffel i mångmiljardklassen och delar ut bidrag till arbetsgivare för glatta livet!

Fast omförhandling ska ske med ett års mellanrum.
  • Anonym (Fas 3:are)
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 23:10:40 följande:

Typiskt arbetarklass, "hittat"... du får väl fixa till dig, litet botox, litet lyft, låna till snygga, dyra kläder och jag ned en man på Stureplan! Visa FRAMFÖTTERNA (eller, ja, andra kroppsdelar) kvinna!! Tungan ute

skrattar gott.....jag närmar mig pensionen så varken botox eller lyft lär hjälpa mer.....vem ska jag låna dessa dyra kläder av för alla som bor här har flera lager mönstrade lakan på sig eller andra för mig konstiga kläder.

och så har jag mer än 20 mil till Stureplan så skorna lär nog slitas ut innan jag är där. Mina fötter är inget att se på inte för den delen kroppen heller för den är söndervärkt. Men jag skulle kanske gjort det om jag varit 40 år yngre. 
Svar på tråden Dessa flitiga fas 3 -are