• amandaa

Någon mer, insemination januari/februari 2013

Hej!
    Ja, som rubriken lyder.. är det någon mer som ska göra inseminering nu i Januari/februari som vill följas åt? Jag ska börja med hormonsimulering i nästa vecka! Skulle vara roligt om någon mer vill dela tankar under resan :)

• Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013
  • amandaa
    AnneOfGreenGables skrev 2013-01-14 22:32:40 följande:
    Ja jag blev nu inseminerad 130108 och väntar nu på att få testa 130122. 14 lååånga dagar. 8 dagar to go.
    Hej :) Åh så roligt!! Hoppa! Känner du något nu, kanske lite tidigt men ändå! Jag vet..dagarna känns som evigheter. Jag ska bara börja med puregon imorgon, så har en tid kvar innan vi får göra vårt första försök. 
  • amandaa
    ystersyster skrev 2013-01-15 18:51:57 följande:
    Jag fortsätter gärna hänga med er även om jag inte kommit lika långt ännu :)
    Håller tummarna AnneOGG
    Roligt att du är kvar :) Hur går det för er nu? 
    PatKay83 skrev 2013-01-17 10:54:32 följande:

Om kötiderna stämmer så ska vi få göra i slutet av februari eller början på mars.

Så spännande, det går fort dit! :)
  • amandaa
    22april2009 skrev 2013-01-25 15:16:06 följande:
    Ska insemineras imorgon. Hur har ni gjort som blivit inseminerade, hur levde ni innan och efter? Drack ni eller levde ni som gravida?
    090422 kom min prinsessa!

Jag har blivit inseminerad idag:) och jag tänker leva som jag gjort senaste månaderna, alltså ingen alkohol och äta sunt:) så hoppas vi på det bästa! Spännande imorgon, håller tummarna för dig!
  • amandaa
    queenofhearts skrev 2013-01-26 23:06:39 följande:
    Hej Jag ska på UL på måndag för att sedan göra vår andra insemination tis/ons. Jag känner väl både hopp och hopplöshet tror jag. Hänger gärna med i tråden, man behöver lite stöd från andra i samma sitaution :)

Välkommen:) vi gjorde vårt första försök i fredags! Hur ser din/er historia ut? Är det första försöket? Håller verkligen med, man behöver prata av sig med andra i samma situation. Kul att du hittade hit:) Kram
  • amandaa
    AnneOfGreenGables skrev 2013-01-28 00:14:57 följande:
    Jag testade negativt Rynkar på näsan och samma kväll kom mensen, så nu äter jag Tamoxifen igen inför ny insemination.
    Neej... :( *kram* Men skönt ändå att du får börja med Tamoxifen på en gång. Håller tummarna för att det tar sig nästa gång! jag har testdag om 2 veckor exakt idag.. läkaren sa 17 dagar, tycker det verkar länge men men.. Jag känner inget alls efter insemination:(Läser man så tycker jag att alla har masa symtom strax efter..
  • amandaa

Jag känner alltså INGA symtom alls efter inseminationen, har i och för sig bara gått tre dagar men ändå. Jag tror också som du säger queenofhearts att de symtom många känner är kanske är själva ingreppet.. Håller tummarna för dig att detta försöket går vägen! :)
    2009april2009 hur gick det för dig efter dina symtom du kände av?

• amandaa

Jag tog också Ovitrelle 24 timmar innan inseminationen, men har förstått att det skiljer sig åt från olika läkare..

Lycka8808 skrev 2013-02-05 11:38:19 följande:
    Jag och min sambo genomförde vår första insemination igår (4/2), enl läkaren var chanserna goda så nu hoppas vi att det tar sig:)
    Spännande!! håller tummarna för er
  • amandaa

Hej tjejer!!
    Har inte varit inne på ett tag, men har testdag idag och ville bara säga att inseminationen lyckades på första försöket och jag är gravid!! Skrattande Helt otroligt, jag kan inte förstå det ännu! Håll nu tummarna att allt går bra..är redan orolig men självklart överlycklig!!
    Håller tummarna för er, och som jag sagt innan 2013 år vårt år tjejer!!
    Kramar!!! 

• amandaa
    22april2009 skrev 2013-02-17 19:39:34 följande:
    Har inte skrivit på ett tag, men gjorde ju insemination för 3 veckor sen. Plussade i onsdags..
    Lycka8808 skrev 2013-02-20 16:59:06 följande:
    Hej på er:) Jag har varit lite otålig och testat i några dagar nu, med starkare och starkare streck på stickan. Idag tog jag ett digitalt test som var positivt:) Helt ofattbart att det lyckades på första försöket, nu börjar nästa orosmoment.. Hoppas att det snart går för er andra också för det är oerhört psykiskt påfrestande..
    STORT GRATTIS TILL ER!!!! så himla underbart!!!

Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013