• amandaa

Någon mer, insemination januari/februari 2013

Hej!
    Ja, som rubriken lyder.. är det någon mer som ska göra inseminering nu i Januari/februari som vill följas åt? Jag ska börja med hormonsimulering i nästa vecka! Skulle vara roligt om någon mer vill dela tankar under resan :)

• Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013
  • amandaa
    AnneOfGreenGables skrev 2013-01-14 22:32:40 följande:
    Ja jag blev nu inseminerad 130108 och väntar nu på att få testa 130122. 14 lååånga dagar. 8 dagar to go.
    Hej :) Åh så roligt!! Hoppa! Känner du något nu, kanske lite tidigt men ändå! Jag vet..dagarna känns som evigheter. Jag ska bara börja med puregon imorgon, så har en tid kvar innan vi får göra vårt första försök. 
  • ystersyster

Jag fortsätter gärna hänga med er även om jag inte kommit lika långt ännu :)
    Håller tummarna AnneOGG

• PatKay83

Om kötiderna stämmer så ska vi få göra i slutet av februari eller början på mars.

• amandaa
    ystersyster skrev 2013-01-15 18:51:57 följande:
    Jag fortsätter gärna hänga med er även om jag inte kommit lika långt ännu :)
    Håller tummarna AnneOGG
    Roligt att du är kvar :) Hur går det för er nu? 
    PatKay83 skrev 2013-01-17 10:54:32 följande:

Om kötiderna stämmer så ska vi få göra i slutet av februari eller början på mars.

Så spännande, det går fort dit! :)
  • PatKay83
    amandaa skrev 2013-01-17 11:32:20 följande:
    Roligt att du är kvar :) Hur går det för er nu? 
    Så spännande, det går fort dit! :)

Ja, vi får hoppas det. Med BIM på lördag och ovanligt stark mensvärk så känns det som tiden sniglar sig fram.
  • AnneOfGreenGables
    amandaa skrev 2013-01-15 11:20:19 följande:
    Hej :) Åh så roligt!! Hoppa! Känner du något nu, kanske lite tidigt men ändå! Jag vet..dagarna känns som evigheter. Jag ska bara börja med puregon imorgon, så har en tid kvar innan vi får göra vårt första försök. 
    Nej jag har kanske bara känt jättelite mensvärk då och då, men samtidig kan Ovitrelle ju ge falska graviditetssymptom så jag vågar inte tolka in nåt i det. Ovitrellen borde vara ur kroppen nu, men CFC sa jag skulle testa på tisdag så jag väntar, men åh vad jag vill veta! Tänker att kroppen vet svaret och varje gång jag kissar, kissar jag ut svaret Flört men JAG får inte veta förrän på tisdag. Sen fredag tänker jag konstant på "tänk om jag är gravid", "tänk om jag inte är gravid". Ena stunden tror jag att jag kan vara gravid, nästa tror jag att jag inte är det. Jag vill bara veta nuuuu!
  • 22april2009

Ska insemineras imorgon. Hur har ni gjort som blivit inseminerade, hur levde ni innan och efter? Drack ni eller levde ni som gravida?

090422 kom min prinsessa!
  • amandaa
    22april2009 skrev 2013-01-25 15:16:06 följande:
    Ska insemineras imorgon. Hur har ni gjort som blivit inseminerade, hur levde ni innan och efter? Drack ni eller levde ni som gravida?
    090422 kom min prinsessa!

Jag har blivit inseminerad idag:) och jag tänker leva som jag gjort senaste månaderna, alltså ingen alkohol och äta sunt:) så hoppas vi på det bästa! Spännande imorgon, håller tummarna för dig!
  • Adina15
    amandaa skrev 2013-01-25 16:55:30 följande:

Jag har blivit inseminerad idag:) och jag tänker leva som jag gjort senaste månaderna, alltså ingen alkohol och äta sunt:) så hoppas vi på det bästa! Spännande imorgon, håller tummarna för dig!
    samma här, blev inseminerad förra veckan och har levt hyffsat sunt de senaste månaderna. läste att 3 koppar kaffe/dag är ok men att mer än så drar ner fertileteten med 20% vilket är rätt mycket kan jag tyckla. Säkert liknande siffor med alkohol och skräpmat. men försök att inte se det som ett straff för att du "kanske" är gravid. Utan se det hellre som en investering i dig själv att ta hand om dig och din kropp. lite motion på det så är det väl suuusen!!!

spännande att se hur det går för er!! håller tummar! 
Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013