• Förvirradbrud

    Jag drömde om min Döda VÄN :(

    hej !
    jag måste bara berätta om att jag drömde om min döda vän idag, han gick bort för drygt 3 år sen vi har gått i samma klass sen dagis.. och idag när jag drömde om han idag så kändes det så äkta . drömde om att vi stog i led vi skulle nånstans med nåra dagis barn och jag sa - Vänta jag måste på toa är så kissnödig och då svarade min vän som är död - Vänta jag följer med .. så gjorde han det  han stog utanför toan och väntade på mig tills jag var klar.. sen gick han in o hämtade papper jag ba skulle du inte kissa ? han ba tog mig på kinden o sa att han inte ville han väntade på mig bara.. sen vaknade jag av att jag var tår ögd :( allting kändes så äkta jag mår så dåligt.. 

    vad tror ni att drömmen betyder? jag var ba tvungen o gråta ut  idag o tackade han att han följde med meg ovakade över mig.. Alltså smärtan inom mig just nukänns som att jag har nån kniv i mitt hjärtä.. gråten i halsen :( 

  • Svar på tråden Jag drömde om min Döda VÄN :(
  • Millan91

    Förstår hur du känner.

    Brukar själv försöka tyda mina drömmar.. Drömmer varje natt om min mamma som dog för drygt 6 månader sedan. Drömmer om saker vi gjort eller antydan till något vi sagt eller visat varandra. Men jag ser det som att min mamma är med mig var jag än går i livet. Jag bär med mig henne inom mig.

  • Tia F

    Jag drömmer ofta om min hund som jag fick ta ner för runt 7 år sedan. I drömmarna visar det sig ofta att hon bara skojjat med mig och inte alls dog när hon fick sprutan. Och så är livet tillbaka till det vanliga igen, med henne vid min sida.
    I början kände jag som dig. Jag var ledsen och den där kniven vreds om. Men idag är det tvärtom. Jag tycker det är skönt att få uppleva drömmarna då det känns som att jag får träffa henne igen. Som att hon inte alls är borta utan bara någonstans och väntar.

    Nu tror jag inte på ett liv efter döden men känslan är skön.  
        

    Jag hoppas att även du kommer finna glädje i dina drömmar om din vän.  

  • emisode

    Hej,
    han ville bara tala om att han mår bra i himlen.
    Du har en kropp, själ och ande. Kroppen är det enda som dör. Det andra överlever i det andliga och det är mycket verkligt - som en parallellvärld ungefär.
    Genom drömmar och syner kan man få meddelanden. Här gäller det att se upp och inte fastna i spådomar och annat skit.
    I himlen finns änglarna, de dödas andar och även djurens och det är ett bestämt ställe.
    Även demonerna har ett eget område men det är ont och elakt och där plågas man.
    (Så till dig med hunden: den lever i sin själsliga/andliga kropp och du kommer att möta den när du dött om du valt rätt sida. Jag har också fått besök av en av mina hundar)
    Många har fått se in i de andliga sfärerna och alla säger samma sak.
    I den andliga världen regerar Gud och hans kraft är äkta och finns här hos oss varje dag. Han har skapat allt fysiskt, själsligt och andligt. Utan den kraften slocknar allt.
    Svårt att greppa men läs lite på www.spiritlessons.com

  • Lbem
    emisode skrev 2013-05-25 00:37:09 följande:
    Hej,
    han ville bara tala om att han mår bra i himlen.
    Du har en kropp, själ och ande. Kroppen är det enda som dör. Det andra överlever i det andliga och det är mycket verkligt - som en parallellvärld ungefär.
    Genom drömmar och syner kan man få meddelanden. Här gäller det att se upp och inte fastna i spådomar och annat skit.
    I himlen finns änglarna, de dödas andar och även djurens och det är ett bestämt ställe.
    Även demonerna har ett eget område men det är ont och elakt och där plågas man.
    (Så till dig med hunden: den lever i sin själsliga/andliga kropp och du kommer att möta den när du dött om du valt rätt sida. Jag har också fått besök av en av mina hundar)
    Många har fått se in i de andliga sfärerna och alla säger samma sak.
    I den andliga världen regerar Gud och hans kraft är äkta och finns här hos oss varje dag. Han har skapat allt fysiskt, själsligt och andligt. Utan den kraften slocknar allt.
    Svårt att greppa men läs lite på www.spiritlessons.com
  • Lbem

    Jag drömmer om min döda pojkvän, precis som att han vore här och han LEVER
    i mina drömmar. Tänk att huvudet kan spela en sådana spratt, jag minns i drömmen
    hur glad jag är, och jag minns hur ledsen jag är varje gång jag vaknar.

    Som föregående skrev så tror jag det är en hälsning att de mår bra, eller jag
    hoppas verkligen det. Det kanske är ett tecken, ett litet hjälp på vägen medans vi
    bearbetar och går vidare.. För drömmar handlar mycket om att bearbeta. 

Svar på tråden Jag drömde om min Döda VÄN :(