• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • ooemilyoo

Ett ultraljud till ska göras, å sen börjar vi på pergotime:) hade en äggblåsa på 10mm när jag va där i torsdags men inte riktigt mogen än..

• Thotis90

Någon som vet hur det ser ut inom landstingen om somrarna? I brevet ang. ultraljudsundersökning av livmoder och äggledare (spolning) stod det att det inte finns någon tid de närmsta veckorna och jag är rädd att jag inte skall hinna få någon tid innan sommaren som resulterar i att jag måste vänta till hösten! Jag tänker INTE vänta i ett halvår på att få spolas. 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • miiiiichelle

Jag har ingen aning tyvärr.

Fick mitt samtal idag, inget fel på mig på dessa prover. Sambons sperma prov hade hon dock inte fått svar på :(

• Dracarys

Försökt i 15 månader. Vi har lämnat prover och i maj ska vi till läkare för kontrastprov.

ÄL på lördag. Man kan ju alltid hoppas.

• Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-04-11 16:35:07 följande:
    Hur går det för er ?
    Här kom mensen under förmiddagen (16:e försöket nu). Jag ringde kvinnokliniken och frågade hur det ser ut med tider för spolning framöver. Det fanns inga tider den här cykeln, så jag skulle ringa igen efter nästa mens, som är beräknad 10/5.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • ooemilyoo

Någon som vet hur det ser ut för spermie prov!? Min sambo skulle lämnat i morgon men fick igår hem honom efter en vecka på sjukhuset efter en blindtarms op samt gigantisk inflammation på tjock tarmen. Så han äter antibiotika och smärtstillande och ska göra i en vecka till. Någon sa till mig att pg av medecinerna och op i buk måste han vänta i ytterligare 3 månader..:/ stämmer detta? Någon som vet?

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-04-14 13:15:39 följande:
    Någon som vet hur det ser ut för spermie prov!? Min sambo skulle lämnat i morgon men fick igår hem honom efter en vecka på sjukhuset efter en blindtarms op samt gigantisk inflammation på tjock tarmen. Så han äter antibiotika och smärtstillande och ska göra i en vecka till. Någon sa till mig att pg av medecinerna och op i buk måste han vänta i ytterligare 3 månader..:/ stämmer detta? Någon som vet?

Vet att det tar ju tre månader för denna dagens att komma ut. Om du fattar?! :p. Så dom han får ut nu är ju tre månader gamla. Men mediciner och sånt påverkar ju såklart. Men att hoppa över helt känns ju konstigt. Han borde ju kunna lämna prov och skulle något vara "fel" så kan han ju lämna om tre månader igen. :(
  • elyse

Vi började med Pergotime i december och hann med fyra kurer (två trippeldoser) innan vi beslutade att avbryta (jag mådde fruktansvärt av medicineringen). Vi har nu tagit blodprover och lämnat spermaprov (som var bra) och står i kö till Reproduktionscentrum på Akademiska här i Uppsala. 

• Anonym (Snart)

Hej hur länge fick ni vänta efter att ni fyllt i enkäten tills läkaren tog beslut om ni skulle få hjälp ?? Har väntat vad som känns som en evighet men inget brev om vi kommer få hjälp eller inte..

Svar på tråden Fler på utredning ?