• Anonym

Genant problem ang bindor

Jag förstår ditt problem och kom och tänka på att barn smörjer man in då de går i blöjor hela dagarna och får irriterad hud. Om det kan va något för dig så prova nån barnkräm. Det va bara en tanke.

• Anonym

Menskopp + tygbinda som extra skydd funkar för mig. Kan ha vanlig binda eller trosskydd någon enstaka gång, men får snabbt problem av det. Jag smörjer med olivolja när det känns obehagligt, det lindrar skönt och det verkar påskynda läkningen lite.

• Anonym
    telgebo skrev 2013-01-14 22:18:52 följande:
    Jo på skinkor ja men detta är mellan dom. Usch vad jag skäms över detta.

Det har jag hemma så ska smörja med det och vara utan trosor. Ja gå ut i denna kyla i kjol är inte att tänka på, fy vad kallt. Bara gå hemifrån utan trosor på sig känns udda för mig ha ha.

Detta med tyg trasor mellan var smart, känns som jag måste ta ett isblock dock nu för det svider som eld där just nu.

Min son får irriterad hud mellan skinkorna med och då smörjer jag med bepanthen. Redan efter några timmar är det bra.
  • Anonym

Om jag måste använda vanlig binda brukar jag ta en frottelapp och lägga mellan bindan och kroppen. Man får byta ganska ofta men klipper man en gammal handuk får man många lappar. Det hjälper luftcirkulationen och blir mycket luftigare än med binda tycker jag, speciellt i slutet av mensen när man inte blöder så mycket men ändå måste använda skydd.

• Anonym

Någon bra salva som andra redan skrivit samt lufta mkt. Jag brukar lägga mig i soffan utan binda med "kisskydd" (sånt man har under lakanen till barn) och en handduk och lägger sedan en filt över mig så att det inte syns att jag är naken. Ligger så minst en timme om dagen när jag har mens för att lufta. Stannar även i badrummet extra länge efter duschen så att jag kan vara naken ett tag där också. 

• Anonym
    Anonym (hårig) skrev 2013-01-14 22:25:24 följande:
    Jag hade dessa problem förr, känner igen det sååå väl! Jag hade ganska kraftig hårväxt vilket gjorde att fukten stannade kvar, så sedan jag började helraka mig är detta ett minne blott!
    Och jag får 1000 gånger värre problem om jag rakar mig. Håret håller underlivet luftigt. Din lösning är långt ifrån universell tyvärr.
  • Anonym
    telgebo skrev 2013-01-14 22:26:22 följande:

Kan man ta rapsolja?
    Det kan man säkert, men det påstås att det finns svamphämmande medel i kallpressad olivolja. Därför använder jag det i underlivet, får alltid klåda efter mens och tänker att det kanske är begynnande svampinfektion orsakad av instängdheten. Men rapsolja kan ju inte skada i alla fall.
  • Anonym

Mandelolja och bebispuder!! Badda bebispuder runt om och på de yttre blygläpparna, inte innanför utan där tar du mandelolja morgon och kväll. Jag är väldigt varm av mig, och svettas ganska mycket mellan låren, och hatar bindor och trosskydd just för att jag blir så varm, burkar då pudra lite så känns det mycket bättre och inte lika varmt och svettigt. Testa och se om det funkar på dig också! :) 

• Anonym

Såg att du fortfarande har mens. Är det mycket eller bara lite småstänk? Jag brukar ta en liten handduk och vika till en långsmal 3-4 lager tjock "binda". (Har ett stort antal billiga ikea-handdukar som användes till kräktrasor när bebisen var liten, nu duger de till saker som kan ge fläckar.) Jag har inte så mycket mens sista dagarna, och om jag känner mig öm och kliig i underlivet är en sån "tygbinda" över natten faktiskt bekvämare än en vanlig binda. På morgonen brukar det kännas mycket bättre, det blir luftigt med tyget där så det hinner torka ut lite.

• Anonym
    telgebo skrev 2013-01-15 00:00:07 följande:
    Bara små stänk knappt nåt så egentligen kan ja ta mig ett par ful trosor bara och sova i som jag skulle kunna slänga sen.
    Gör det! Det är så skönt att lufta över natten. Om du sköljer trosorna i kallt vatten imorgon bitti och sen tvättar i 60 grader vid tillfälle så blir det nog inte ens en fläck.
Svar på tråden Genant problem ang bindor