Genant problem ang bindor
Jag förstår ditt problem och kom och tänka på att barn smörjer man in då de går i blöjor hela dagarna och får irriterad hud. Om det kan va något för dig så prova nån barnkräm. Det va bara en tanke.
Jag förstår ditt problem och kom och tänka på att barn smörjer man in då de går i blöjor hela dagarna och får irriterad hud. Om det kan va något för dig så prova nån barnkräm. Det va bara en tanke.
Menskopp + tygbinda som extra skydd funkar för mig. Kan ha vanlig binda eller trosskydd någon enstaka gång, men får snabbt problem av det. Jag smörjer med olivolja när det känns obehagligt, det lindrar skönt och det verkar påskynda läkningen lite.
Om jag måste använda vanlig binda brukar jag ta en frottelapp och lägga mellan bindan och kroppen. Man får byta ganska ofta men klipper man en gammal handuk får man många lappar. Det hjälper luftcirkulationen och blir mycket luftigare än med binda tycker jag, speciellt i slutet av mensen när man inte blöder så mycket men ändå måste använda skydd.
Någon bra salva som andra redan skrivit samt lufta mkt. Jag brukar lägga mig i soffan utan binda med "kisskydd" (sånt man har under lakanen till barn) och en handduk och lägger sedan en filt över mig så att det inte syns att jag är naken. Ligger så minst en timme om dagen när jag har mens för att lufta. Stannar även i badrummet extra länge efter duschen så att jag kan vara naken ett tag där också.
Mandelolja och bebispuder!! Badda bebispuder runt om och på de yttre blygläpparna, inte innanför utan där tar du mandelolja morgon och kväll. Jag är väldigt varm av mig, och svettas ganska mycket mellan låren, och hatar bindor och trosskydd just för att jag blir så varm, burkar då pudra lite så känns det mycket bättre och inte lika varmt och svettigt. Testa och se om det funkar på dig också! :)
Såg att du fortfarande har mens. Är det mycket eller bara lite småstänk? Jag brukar ta en liten handduk och vika till en långsmal 3-4 lager tjock "binda". (Har ett stort antal billiga ikea-handdukar som användes till kräktrasor när bebisen var liten, nu duger de till saker som kan ge fläckar.) Jag har inte så mycket mens sista dagarna, och om jag känner mig öm och kliig i underlivet är en sån "tygbinda" över natten faktiskt bekvämare än en vanlig binda. På morgonen brukar det kännas mycket bättre, det blir luftigt med tyget där så det hinner torka ut lite.