• Anonym

passar inte i askblond färg!! alternativ??

Hjälp!! behöver tips för mitt hår. jag har en kall hudton men ser så hemskt blek och grå ut i min askblonda hårfärg TROTS att det ska vara den bästa färgen?? Mitt ansikte och ögonen liksom försvinner!! Snälla någon med tips på andra toner eller färger???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-15 12:37
    Var snäll och skriv inte att jag ska gå till en frisör... Har inte råd!!

• Svar på tråden passar inte i askblond färg!! alternativ??
  • Anonym

Alltså jag tro att guldiga eller röda färger skulle få mitt ansikte att se rosa ut... men askiga färger får mig att se typ gul ut i ansiktet =/

• Fia 28
    Anonym skrev 2013-01-15 12:52:34 följande:
    Du menar att det ser bättre ut om brynen är mörkare än håret alltså...???
    I mitt fall är ögonbrynen vita fastän håret på huvudet blivit mycket mörkare, så jag färgar det i den ljusaste ögonbrynsfärgen jag hittar, dvs ljusbrun. När jag då sen slingar håret så blir ögonbrynen lite mörkare än håret ja, men inte mycket.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-15 12:38:23 följande:
    har aldrig vågat färga rött, vet att det är såååå svårt att få bort!! Mörkbrunt är fin men jag skulle bli ännu mera blek då =/
    Ja, rött är svårt. Jag är själv väldigt ljus i hyn och har nog en mörk askblond färg, det gör att hela jag ser lite grå ut. Använde alltid lite brun-utan-sol i ansiktet, det mjukade upp. Nu försöker jag framhäva blekheten lite med att sminka mig efter det (typ mer markerade ögon och bryn, nån starkare färg på läpparna ibland), det är snyggt att vara ljus också.
    Mörkbrunt tyckte jag fungerade då när jag körde med det, just för att kontrasten mellan hud och hår blev större. Vackert på sitt sätt ^^.

Funderar iaf på någon ljust brun nyans nu, med lite lite rött i. Men tror inte jag vågar mig på det själv, får bli hos frissan i så fall.

• Anonym

Upplever att jag ser lite ut såhär

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-15 17:22:38 följande:
    Lägg i lite ljusare slingor
    Tack för tipset!! men jag har haft det så länge jag kan minnas.,... är less på det, vill ha nytt
  • Anonym

antingen kan du ju bleka skiten ur håret och bli platina, 
    annars är det väl bara att slänga i en guldblondtoning och se om du trivs?
    ska du färga mörkare bör du tillsätta lite röda pigment innan. 

• Vandelfri
    Anonym skrev 2013-01-15 13:06:43 följande:
    Upplever att jag ser lite ut såhär
    upplever? ser du ut så där!
  • Anonym
    Vandelfri skrev 2013-01-15 18:23:07 följande:
    upplever? ser du ut så där!
    va??
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-15 18:21:22 följande:
    antingen kan du ju bleka skiten ur håret och bli platina, 
    annars är det väl bara att slänga i en guldblondtoning och se om du trivs?
    ska du färga mörkare bör du tillsätta lite röda pigment innan. 
    Det är ingen risk att det blir grönt eller annan konstig färg?? alltså funkar guldblond bra på askblond?
  • Vandelfri
    Anonym skrev 2013-01-15 18:57:51 följande:
    va??

ja, jag undrade om det är du på bilden
  • Anonym
    Vandelfri skrev 2013-01-15 19:10:04 följande:

ja, jag undrade om det är du på bilden
    nää inte jag
  • Stålmamma

Ska du gå från blond till mörk rekommenderar jag dig starkt att gå till frissan o göra det för att undvika att färgen blir grön. Kan du kanske göra lite mörkare slingor?

• Isis

Du säger att du blir rosa med röda toner och gul med askiga... kanske du inte är helt kall i hudtonen? Mer mitt emellan på skalan?

• Anonym
    Isis skrev 2013-01-15 19:25:14 följande:
    Du säger att du blir rosa med röda toner och gul med askiga... kanske du inte är helt kall i hudtonen? Mer mitt emellan på skalan?

De kan ju vara så också!! har inte tänkt på de.. 
  • Anonym

jag funderar om det är mina gråa ögon som gör att jag inte passar i askblond?? kan de stämma?

Svar på tråden passar inte i askblond färg!! alternativ??