• Alessandra

Byter nummer - direkt börjar personer jag inte känner kontakta mig

Det har hänt flera gånger, med olika operatörer (comviq, telenor, halebop), att så fort jag bytt nummer så får jag samtal av personer jag absolut inte känner eller har givit mitt nummer till. Är noga med att inte ge ut mitt nummer till "vem som helst" och det nummer jag har nu bytte jag till för 1 vecka sedan och redan har jag fått ett samtal från privat nummer där ett litet barn sa "pappa? får jag prata med pappa" och upprepade det flera gånger och sedan la på, och idag ringde en person mig från "Phone Family" och ville ha referenser på en person jag aldrig hört talas om. De som har mitt nummer är 10 familjemedlemmar/släktingar, min optiker, en på arbetsförmedlingen och 5 vänner.

Hur är det möjligt att detta ALLTID händer mig? Blir jätte irriterad eftersom jag inte vill bli störd av okända. En gång när jag bytte till abonnemang från kontantkort hos comviq med nytt nummer så blev jag så "terroriserad" av en person som skrev sms på engelska som vägrade inse att jag inte var personen han/hon trodde det var att jag fick byta. Mycket troligt har väl någon haft mitt nummer innan mig (är ett 070-nummer) men hur länge är det inaktivt innan någon annan får ta över det? Är det fler som varit med om det här?

• Svar på tråden Byter nummer - direkt börjar personer jag inte känner kontakta mig
  • Elsis00

Undrar också hur länge det är inaktivt innan det får "säljas" igen för jag har samma problem, skaffade nytt nr i maj och får samtal sms som inte är till mig...

• Ms H

Jag har också så, en som heter Claes har tydligen haft mitt nummer förut. Jag ber alla som ringer att meddela Claes att han ska be sina bekanta byta nr i teleboken har också googlat mitt nummer och hittar det på Eniro, skrivet på Claes. Ringde dem, de tog bort det eftersom de såg att jag ringde från det numret.

Har nu haft numret i drygt ett år, senast för en månad sen ringde det, men nu är det inte längre flera gånger i veckan som det var i början.

• Ms H

Just ja... Detsamma hände när jag skaffade fast nummer för 14 år sen. Då fick jag först ett nr ditt det ringdes massa mitt i nätterna. Ringde och fick byta nummer, fick då ett nummer som hade gått till en tv-reparatör, men eftersom jag hade svårt att svara på när kunderna kunde hämta sina tv-apparater bytte jag igen :)

• LaFontaine

I ett drygt år efter att jag bytt till mitt nuvarande nummer ringde det då och då norrlänningar som sökte Emil. En blev till och med förbannad, Emil var hennes bror och hon visste att hon ringt honom.

Folk talar uppenbart inte med varandra så väldigt ofta!

• Bambi07

Jag fick massa sms om att det var dåligt att jag inte hade hjälpt någon med att rensa i blomrabatterna som jag hade lovat...

• Topcom

Hehe jag får mystiska sms från postkodlotteriet och kristianstabladet samt att folk ringer mig. Jag vet att nr tillhörde någon håkan förut, det kan inte ha varit inaktivt länge. Det enda du kan göra är nog att svara att personen antagligen har bytt nr.

Svar på tråden Byter nummer - direkt börjar personer jag inte känner kontakta mig