• MeNoLike

Vilken är bästa disktrasan?

Jag har sån grym fobi för illaluktande disktrasor och jag blir galen på att de ständigt luktar illa (enligt mig) så jag byter ca varannan dag. Känns inte som man ska behöva det om man har en bra disktrasa
    Jag sköljer alltid ur, vrider ur och hänger upp när jag använt den klart, så känns inte som att jag felar där. Så nu undrar jag. Vad använder du för disktrasa,hur länge använder du den innan du byter? Har du några andra generella tips om disktrasor :)

• Svar på tråden Vilken är bästa disktrasan?
  • Hallonmumsan

Lägg trasan blöt i mikron ett par minuter varje dag så luktar den inte. Felet som många gör är att torka upp saker som luktar tex mjölk.

• MeNoLike

tar helst tips på nåt bra märke, inte sån lust att lägga energi på något som kostar så lite :P

• Gizmo

Wettex är bäst tycker jag. Tvättar den i maskinen med övrig tvätt en gång i veckan. Byter nån gång i månaden.

• lightfish

En av det viktigaste är att du avslutar med att skölja trasan i riktigt kallt vatten för att undvika bakterietillväxt i trasan vilket gör att det luktar illa.

• MeNoLike
    kixan skrev 2013-01-16 10:39:24 följande:
    Jag använder disktrasor i lin från växbo lin, grymt bra och håller hur länge som helst.
    min förra svärmor hade nå liknande. 
    De gör man ren på nå vis va? 
  • UngSambo

Virkade trasor, ex de från växbo lin, är mer hygieniska är wettex. De går att tvätta på 60 grader i maskin. (Jag använder wettex och tvättar även dessa mi maskin på 60 grader, funkar hur bra som helst och man kan ju byta varje dag, det gör jag)

• Mama69
    kixan skrev 2013-01-16 10:39:24 följande:
    Jag använder disktrasor i lin från växbo lin, grymt bra och håller hur länge som helst.
    Jag också! Bara att köra med tvätt 60 eller 95 beroende på smuts. Har 10-15 stycken så att det varje dag går att ta en ren i lådan.
Svar på tråden Vilken är bästa disktrasan?