MeNoLike skrev 2013-01-17 16:15:03 följande:
Det är såna paisley visade bild på som vi har men ibland Coop/ICAs egna men de ser lika ut.
Jag fortsätter helt enkelt köpa de billiga å byta nästan varje dag. Pengarna bryr jag mig inte om för det är så billigt mer det att jag måste köpa jämt jämt som ibland glöms å då står man utan. Diska/tvätta dem är inget för mig. Ska dock köpa sån lintrasa ändå för att testa
Det är bara lite opraktiskt tycker jag om man har en tygtrasa att man ska tvätta den i tvättmaskinen. Man vill ju gärna inte slänga in den med den vanliga tvätten.. blää.
Jag har en massa gamla handdukar som används när någon har spillt eller så. Om man har tex rengjort spisen så kan man inte torka av med disktrasa eftersom det inte blir tort. Då är det bättre att bara dra en handduk över. Det finns handdukar på Ikea för 2 spänn.
Vet ni förresten att amerikaner diskar sina Wettex trasor i diskmaskinen? Jag provade det en gång när jag hade en (inte Chifonet) bara för skojs skull - men usch! Diskmedelsrester var det kvar i den så den var helt såpig, och så hade den börjat slitas sönder. Så gör inte det
Samma resultat ungefär fick jag när jag lade en i blöt i klorin. Så chifonet blir det - och handdukar.