• MeNoLike

Vilken är bästa disktrasan?

Jag har sån grym fobi för illaluktande disktrasor och jag blir galen på att de ständigt luktar illa (enligt mig) så jag byter ca varannan dag. Känns inte som man ska behöva det om man har en bra disktrasa
    Jag sköljer alltid ur, vrider ur och hänger upp när jag använt den klart, så känns inte som att jag felar där. Så nu undrar jag. Vad använder du för disktrasa,hur länge använder du den innan du byter? Har du några andra generella tips om disktrasor :)

• Svar på tråden Vilken är bästa disktrasan?
  • Mama69
    Hallonmumsan skrev 2013-01-16 11:21:01 följande:
    Vart hittar man dessa lin trasorna?
    De går nog att beställa direkt från Växbo. Sedan säljer typ Norrgavel, hemslöjden etc. också dem.
  • sextiotalist

Jag använder wettex, tvättar de efter en, max två dagars användning i 60 eller 90 grader (torktumlar inte) och de håller sig bra i 3-4 tvättar, sedan så går till badrummet eller annat för att sedan slängas.

Jag ar väl ett 30-tal som cirkulerar.

att köra dom i diskmaskin är inte det bästa, eftersom diskmaskinen inte centrufigerar och kör inte mekaniskt som en tvättmaskin   

• Run to the hills

Sextiotalist: har du säkert rätt i, men jag vill helst inte köra disktrasor tillsammans med våra kläder. Det känns äckligt. Lite ologiskt kanske :)

• Miss Blue

Wettex klart bäst, fast jag slänger mina när de gjort sitt.

• MeNoLike

Jag bor i krokarna å finns många återföräljare där jag bor till lintrasorna. 
    Ska dock testa wettex först.. jag köper billighetstrasor nu, typ icas, coops

• sextiotalist
    Run to the hills skrev 2013-01-16 13:17:20 följande:
    Sextiotalist: har du säkert rätt i, men jag vill helst inte köra disktrasor tillsammans med våra kläder. Det känns äckligt. Lite ologiskt kanske :)
    Och jag tycker tvärtom, känns som att disken inte skall köras ihop med disktrasan, men jag kör disktrasan med handdukarna 
  • Angels

Wettex helt klart. Har dock inte hittat sådana här i Norge än, så jag köpte på mig ett helt lager när jag var i Sverige senast. De jag köpte i affären här var helt värdelösa. :-/

Jag kör också mina i tvättmaskinen, torkar mjölk och sånt med papper istället. Använder mina en gång i köket bara, tvättar och använder en gång i badrummet och sen slänger jag dem.

Svar på tråden Vilken är bästa disktrasan?