Inlägg från: Krimhild |Visa alla inlägg
  • Krimhild

Vad ger ni era 5 månaders att äta?

Min 5-månaders äter ett mål gröt till lunch och ett mål puread mat till middag och har gjort så sen hon var 4 månader. Resten av målen ammas hon. Jag hade egentligen tänkt helamma tills hon var 6 månader men BVC tyckte att vi skulle börja med fast föda eftersom hon gick upp dåligt med vikt. Hon har mått bra av maten och inte blivit förstoppad alls.

• Krimhild
    skogsvitter skrev 2013-02-01 13:51:42 följande:
    Hur skulle en smakis kunna göra att de går upp mer i vikt?
    Min mjölk räckte inte till att mätta dottern och BVC ville inte att vi skulle ge ersättning för då kunde hon börja rata bröstet.
  • Krimhild
    skogsvitter skrev 2013-02-01 14:02:40 följande:
    Klart den gjorde, man ammar oftare om bebisen har en ökningsperiod helt enkelt. Mjölk sinar inte bara hux flux eller tappar sin näring, synd att BVC är de som fortsätter sprida sådana myter att mjölken plötsligt inte skulle mätta...
    Oftare? Jag ammade i stort sett dygnet runt (sitter fortfarande med dottern vid bröstet större delen av dagen). Ingen har påstått att min mjölk sinade. Hennes behov av mat ökade utan att min produktion ökade.
  • Krimhild
    La Lola skrev 2013-02-01 14:16:11 följande:
    Men det gick bra att ge fast föda som också skulle kunna göra så att hon ratade bröstet?
    Märkligt resonerat av erat BVC....
    Tja, kanske det men det fungerade i alla fall. Nu följer hon sin viktkurva igen, ammar fortfarande jättemycket och inga problem med magen. En glad och mätt bebis =)
Svar på tråden Vad ger ni era 5 månaders att äta?