Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Läggdags för 11 åring i årskurs 5?

Herregud dessa sms och Skype mitt i nätterna.
    Pling-är du vaken?

Pling-jag kan inte sova ville bara snacka med nån.
    Okej men jag sov
    Pling-men nu är du väl vaken
    Ja du väckte mig!

Ja så här kan det se ut. Jag har sagt till min son att hör jag att det plingas i telefonen efter kl 23:00 han lägger sig mellan 21-22 så ringer jag upp föräldrarna på deras hemtelefon oavsett tid på dygnet. Det görs direkt efter deras barn sms:at mitt barn så sms:ar deras barn kl 01:34 så ringer jag på studs! Barnen måste få sova på nätterna. Helst ska mobilen laddas i köket eller i vårt (föräldrarnas) sovrum. Så kan jag väcka dom alt lägga in telefonen med larmet på när jag åker till jobbet.

Tror nog föräldrar skulle bli sura om andra föräldrar ringer dom mitt i natten för att tala om att deras barn sms:ar mitt barn mitt i natten och väcker hela vårt hushåll.

Mariohn

Min son har sin iPhone även som väckarklocka. Är ljudet avstängt hör han inte ringsignalen. Det är inte meningen att klasskompisar och kompisar som inte kan sova på nätterna ska ringa till min son på 12 år. Deras föräldrar borde veta vad deras ungar håller på med nattetid när de tror att de sover. Bästa sättet är att först ta tag i ungen och säga att slutar de inte ringa på natten kommer jag ringa upp deras föräldrar direkt efter de ringt oss. Mycket effektivt!

Det är många gånger den inte ringt fast larmet är på men den står på ljudlöst. Så vi har haft problem. Inte längre då min son sagt till. Och hos dom som det inte funkat hos har jag ringt föräldrarna.

Hur gör ni då? För min telefon sänker ljudet automatiskt i vissa situationer och jag måste höja det när jag ställer larmet annars ringer den inte. Vi har iPhone 4S och 5. 4:an var inte sådan.

Ja Marionh det hoppas jag ska räcka!

Svar på tråden Läggdags för 11 åring i årskurs 5?