Jag är gravid och har inte råd att äta varje dag!
Hej! Jag har en liten fråga, jag är gravid i v.33, är 19 år och har inte råd att äta varje dag. Jag måste vissa dagar välja mina måltider så som "ifall jag somnar om och går upp vid 12 och tar en macka så kanske jag kan hålla mig fram till kl 6 när min fästman kommer hem och kan laga något" ungefär så ser min vardag ut. Just nu har vi 7kr kvar fram tills löning och har endast en halv påse pommes i fryser och 2 ägg och ketchup i kylen, 3 mackor och lite smör kvar. Han tjänar mellan 13-16 innan skatt och vi brukar klara oss rätt så precis(ifall jag hoppar måltider,vilket han inte vet om att Jag gör för att vi ska överleva) men jag har ingen inkomst, jag får inte pengar hur jag än gör. Så nu har jag hög gravid börjat plugga på KOMVUX för att få ihop 1050 kr, dom enda pengarna bag kan dra in fram tills barnet kommer. Sedan i juli kan jag söka studielån, men inte än. Vi flyttade under graviditeten från en 1:a till en 3:a och visste att det skulle bli tajt eftersom vi skulle Behöva köpa allt som behövs till bebisen, och säg inte att vi slösar för det gör vi verkligen inte! Vi har inte änns köpt sakerna själva till bebisen och lägenheten utan har fött ALLT från min familj! Jag undrar bara är det farligt för barnet att jag som nu sen igår inte kunnat äta mer än 2 rostmackor om dagen ich verkligen ligger i kramper av hunger? Och isåfall-vad kan man få för ekonomisk hjälp akut!???