• Totoro

Hjälp min kisse kräks

Min hankatt på 1 år fick i morse utav mig en liten liten bit ägg (det vita) han brukar få antingen lite ägg gula eller äggvita om jag äter ägg på morgonen. Men nu helt plötsligt så börjar min katt kräkas upp vitt skum. 
    Någon som vet vad som kan ha hänt?  

Fett eller bebis? Fett eller bebis? Bebis eller fett? Bebis eller fett? BEBIS!!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-17 12:22
    Katten äter normalt och är i övrigt som vanligt. Nu har han slutat kräkas. och har lika god aptit som han tidigare haft.
  • Svar på tråden Hjälp min kisse kräks
  • ex ungue leonem

Det är inte säkert det är ägget som gjord det.Något annat kan ligga bakom.Är katten frisk i övrigt? Problem med mage el magkatarr annars?

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Totoro
    ex ungue leonem skrev 2013-01-17 12:19:46 följande:
    Det är inte säkert det är ägget som gjord det.Något annat kan ligga bakom.Är katten frisk i övrigt? Problem med mage el magkatarr annars?
    Han mår bra i övrigt och äter och dricker som vanligt. Aptiten är det inge fel på alls. Annars hade han inte suttit framför mig och tiggt ägg när jag åt. och sen nu efter allt kräka så fick han en liten katt godisbit
    Fett eller bebis? Fett eller bebis? Bebis eller fett? Bebis eller fett? BEBIS!!!!!
  • smurfelina76

Om katter äter ngt dom inte tycker om kan dom spy upp som fradga

Min katt spyr just nu vitt skum men han.har lunginflammation, äter inte och bara sover..åh eftersom din kisse verkar må bra på andra sätt är han nog inte sjuk

• Totoro
    smurfelina76 skrev 2013-01-17 12:26:59 följande:
    Om katter äter ngt dom inte tycker om kan dom spy upp som fradga

Min katt spyr just nu vitt skum men han.har lunginflammation, äter inte och bara sover..åh eftersom din kisse verkar må bra på andra sätt är han nog inte sjuk
    Okej då gissar jag på att min kisse inte gillar löskokta ägg så väl :)
    Nu är han som normalt igen :)
    huh hade det fortsatt så hade jag ringt vetrinären.
    Men ska hålla ett vakande öga på han idag och se så det inte sker fler gånger.
    Jag trodde först han satt ägget i fel strupe eller något sådant.

Kan i övrigt säga att min katt avgudar ägg både gulan och vitan.
    Och han har aldrig tagit någon skada av att ha ätit det tidigare nästan varje dag :) 
  • smurfelina76
    Totoro skrev 2013-01-17 12:32:23 följande:
    Okej då gissar jag på att min kisse inte gillar löskokta ägg så väl :)

Nu är han som normalt igen :)

huh hade det fortsatt så hade jag ringt vetrinären.

Men ska hålla ett vakande öga på han idag och se så det inte sker fler gånger.

Jag trodde först han satt ägget i fel strupe eller något sådant.

Kan i övrigt säga att min katt avgudar ägg både gulan och vitan.

Och han har aldrig tagit någon skada av att ha ätit det tidigare nästan varje dag :) 

Som sagt kissen gilla nog inte löskokt bara .

Min ena katt som är 8 år och fet, hon är som en dammsugare äter allt..

Sist försökte hon sno nacho chip, föste undan henne och sa nej du kommer Kräkas.. hon lyckades sno ett , smaska i sig det och spydde upp det på en gång.. då våart hon sur..hittade henne när hon försökte bryta sig in i en ostbågs påse.. hon e galen ha ha
  • Totoro
    smurfelina76 skrev 2013-01-17 12:41:18 följande:

Som sagt kissen gilla nog inte löskokt bara .
    Min ena katt som är 8 år och fet, hon är som en dammsugare äter allt..
    Sist försökte hon sno nacho chip, föste undan henne och sa nej du kommer Kräkas.. hon lyckades sno ett , smaska i sig det och spydde upp det på en gång.. då våart hon sur..hittade henne när hon försökte bryta sig in i en ostbågs påse.. hon e galen ha ha
    Haha min katt är så fräck så han sitter och vaktar mig när jag äter något som han tycker om. 
    När jag minst anar så tar han tag i min hand och sätter klorna i mig och äter upp det jag håller i.
    Jag måste vara jätte vaksam när jag äter vissa saker :D
    När jag äter krabsticks ex så måste jag stänga in mig i ett annat rum för annars får jag inte äta i fred :D 
  • nemo1

Läste nu och gissar på att äggvitan var kokt. Då är det mer ok om den upphettats till mer än 70 grader men rå äggvita hindrar katten från att ta upp viktiga vitaminer.

Svar på tråden Hjälp min kisse kräks