Inlägg från: avstängd |Visa alla inlägg
  • avstängd

Hjälp min kisse kräks

Min katt kräks också sen 12 timmar tillbaka men jag vet inte varför. Han kräks gult vatten och jag får inte komma nära honom. Hoppas på att det bara är en hårboll för att han är långhårig. Visst kan dom kräkas av hårbollar? Jag har hittat 5-6 spyor men inte så mycket vatten i varje så att säga. Tror ni jag behöver oroa mig?

• avstängd
    Totoro skrev 2013-01-18 01:37:30 följande:
    I morgon (idag) bör du kontakta din veterinär då katten kan bli uttorkad av att kräkas mycket. 
    Katter kräks upp hårbollar så det har du helt rätt i.
    Kan va något fel på magen.
    Har katten ätit något eller druckit?  
    Jag får kontakta min vet om jag inte ser honom äta eller dricka tills i morgon. Vet inte om han åt i dag för jag var inte hemma och har fler katter så det är svårt att avgöra vem som har gjort vad men jag vet att det är han som kräks. Tror inte han har fått i sig något farligt.
  • avstängd
    Totoro skrev 2013-01-18 01:58:51 följande:
    Hoppas allt blir bra med din kisse. 
    Kanske är det en hårboll som fastnat och kanske på något sätt behöver lösas upp där inne?
    Återkom sen med resultat.
    Önskar dig och din kisse lycka till 

Det är så lätt att tankarna drar iväg när dom är sjuka att man lätt glömmer att man själv kan må illa eller kräkas en dag utan att man måste läggas in på sjukhus. Med andra ord så behöver det inte alltid vara så farligt som man inbillar sig. Den här katten låg på sjukhus för en månad sen men har blivit frisk sen dess men jag blir ju extra orolig när han blir sjuk nu. Tur att din katt tillfrisknade snabbt.
  • avstängd
    Totoro skrev 2013-01-18 02:10:47 följande:
    Om ett djur blir dåligt beroende på hur pass dåligt djuret blir så tycker jag man ska avvakta 1 dag. 
    Djur blir snabbare sjuka än vi människor. Så om ett djur kräks mycket så kan den snabbt bli uttorkad. 
    Har en kompis som avvaktade 3 dagar med sin hund som inte åt något och var väldigt sjuk. Hon hade ingen försäkring på hunden heller. Djuret lades in på sjukhus 3e dagen och blev opererad och allt som allt kosta de 20 000. Så man ska va försiktig och ha försäkrade djur :)  
    Jag har erfarenhet av astronomiska veterinärsräkningar. Obestämd Jag är en sån person som tar in katterna väldigt fort för att jag oroar mig så mycket för dom. Jag skulle väl inte säga att han har kräkts mycket. Det är 5-6 pölar sen 12 timmar men dom var såpass små att dom torkade in i golvet på en timme och när det har varit stora pölar förut så har dom ju inte torkat så snabbt. Sen menade jag mer att det är så lätt att man går till värsta tänkbara scenariot när det kanske är vanligt illamående eller en hårboll bara. Han har ju väldigt lång päls och kräks hårbollar ganska ofta. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är något allvarligt för jag oroade nästan ihjäl mig när han låg inne en hel vecka innan jul. Vad var det för fel på din kompis hund förresten? Just ja, när han har kräkts i dag så har det varit 2 gånger på rad så att säga så egentligen har han bara kräkts tre gånger om du fattar hur jag menar?
Svar på tråden Hjälp min kisse kräks