• crazyshit

Tips på kallsås och fiskpanetter!

Det är en sås som man alltid fick i skolan till fiskpanetter.. Ni kanske vet vilken jag menar?
    Självklart är det ju inte exakt samma på alla skolor. Men om ni vet någon som liknar den så skriv!! :)

Hur gör man den?
    Vad behöver inhandlas till den?

Funderar även på hur dom gör panetterna och vilken fisk dom använder!
    Tacksam för svar!! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Tips på kallsås och fiskpanetter!
  • Grytlapp

Jag brukar göra en god kall sås till fisk. Den är enkel som 17 dessutom.

Fil blandas med rårivna morötter och en klick majonäs. Krydda av med salt och peppar och eventuellt lite citron och dill.

• La Lola

Dillsås?

Gräddfil, finhackad dill, salt o peppar.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tilj75

Gräddfil/creme fraiche/fil, lite majonnäs och bostongurka, salt och vitpeppar. Tror vi fick nåt liknande i skolan.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • crazyshit

Har ingen aning om vad det är för sås!
    Men era förslag lät goda :) Ni har inget tips på fiskpanetter?

• linjes

Finns ju hur många som helst Gräddfil med olika slags kryddor tex citronpeppar paprika svartpeppar,man kan blanda i olika grönsaker om man känner för det oxå

• Edda2

Brukar blanda crème fraiche och majonäs 2dl av varje. Blandar ner dill och gräslök.

• La chica

Jag brukar ha turkisk yoghurt, majonäs, chilisås och curry. Man smaksätter efter egna smaklökar, men den blir jättegod till det mesta, fisk absolut.  Glad

• La chica

Det här är inte den traditionella såsen jag vet, men är bara ett tips om man vill göra något nyttFlört

• Leah1

Bostongurka blandas med filmjölk, salt och peppar...
    Sen kan man ju ha i majonäs om man vill.

• puglove

tror det är remoulade-sås du menar. Fick vi på min skola i alla fall :P Yoghurt typ turkisk yoghurt med majonäs, bostongurka, dragonkrydda, lite vitpeppar,salt o lite cayennepeppar. Mycket gott!

Svar på tråden Tips på kallsås och fiskpanetter!