Inlägg från: Sandra1990a |Visa alla inlägg
  • Sandra1990a

Hjälp Mig! amstaff eller rottweiler ?? och vrf ?

weardo skrev 2013-01-17 21:28:16 följande:
    Hejsan, jag är en 18-åring som älskaaaar hundar!! speciellt Amstaff och Rottweiler! jag vill bara få tips på vilken hund som är bäst som första hund.. jag har inte direkt "levt" med hundar men jag har, varit med hundar,varit omkring hundar, tagit hand om hundar osv.. läste lite om att om man köper en blandras (amstaff/rottweiler)  så kan typ deras personlighet "krockas"..  jag förstod inte riktigt men hänger inte allting på hur man uppfostrar dom eller ? .. och att det är vanligare med sjukdomar osv.. ? informera mig gärna med allt ni kan och vill ! upskattas! :)
    Måste vara uppriktig mot dig men ingen av dom är en bra nybörjar hund.. skaffa dig en hund du kan hantera innan du ger dig ut på någe stort... oftast av seriösa hundägare så vill de att du ska ha en viss erfarenhet av just dom raserna innan de säljer till en person.. Tänk till innan.
  • Sandra1990a
    Sandra1990a skrev 2013-07-17 14:11:24 följande:
    Måste vara uppriktig mot dig men ingen av dom är en bra nybörjar hund.. skaffa dig en hund du kan hantera innan du ger dig ut på någe stort... oftast av seriösa hundägare så vill de att du ska ha en viss erfarenhet av just dom raserna innan de säljer till en person.. Tänk till innan.
    obs: har 3 hundar av dom raserna.. både pittbull och amstaff  och tro mig bli redo innan du ens tänker tanken då dom är krävande.. tänk på att du e bara 18 så du hinner ha det du vill ha om du bara lär dig mer om dom
  • Sandra1990a
    Zayco skrev 2013-07-17 14:25:09 följande:
    Fast vem säger att man inte kan ha Rottweiler el amstaff som första hund ifall man är påläst? Jag hade en fjuttig liten hund innan jag skaffade mig en Rottweiler och det har gått jättebra. Min kille hade amstaff som första hund och det gick bra med den också. 
    Har inte sagt att det inte kommer gå bra men hon/han bör veta vad som krävs oftast av sånna hundar.. har inte sagt att personen är inkompetent.. men ser man hos seriösa säljare så brukar de oftast som sagt ha krav innan de säljer.. bara det jag menade
  • Sandra1990a
    Zayco skrev 2013-07-17 14:32:49 följande:
    Ja, jag menade givetvis att man ska ha förkunskaper om rasen innan ifall man nu inte haft erfarenheter av just den rasen.
    Ja precis =) så menade jag med.. =) själv hade jag en rottweiler för 4 år sen och skulle gärna vilja ha en igen..

• Sandra1990a
    Zayco skrev 2013-07-17 14:41:29 följande:
    Dem är helt underbara!
    hehe aa :D älskar verkligen dom.. samma med mina hundar.. dom är helt underbara :)
Svar på tråden Hjälp Mig! amstaff eller rottweiler ?? och vrf ?