• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • eija76
    Snusann skrev 2013-04-16 11:51:49 följande:
    Varit på ultraljudet för KUB idag, det visade tyvärr ett foster i stl som v 7 och tyvärr ingen hjärtaktivitet. Nu sitter jag har och har fått ta cytotec och hoppas på att börja blöda ut det. Hinnsäcken var så stor som jag trodde att jag var så graviditeten stämde i övrigt. Andra gången min kropp håller kvar ett dött foster en lång tid, 5 veckor nu och 3 veckor förra gången. Lessamt och trist... Jag hade längtat så!
    Jag lämnar gruppen och önskar er alla lycka till! 
    Nej! Vad tråkigt att läsa.... Alla varma styrkekramar till dig/er!
  • TessTessan

Får man hoppa in i den här tråden?
    Vi har bf i mitten av oktober nångång,
    är 2:à barnet har en son på 5 år.
    gått in i vecka 15 idag
    Åh igår började jag känna lilla bebisen på riktigt, är en sån härlig känsla.

• eija76
    TessTessan skrev 2013-04-16 18:14:08 följande:
    Får man hoppa in i den här tråden?
    Vi har bf i mitten av oktober nångång,
    är 2:à barnet har en son på 5 år.
    gått in i vecka 15 idag
    Åh igår började jag känna lilla bebisen på riktigt, är en sån härlig känsla.
    Hej, är också ganska ny här. Går in i v 16 idag men känner ingenting där inne... Fast har varit på kub så vet att den lever :)
  • biancastar

Har följt er i några veckor nu o känner att jag också vill dela av min erfarenhet. Jag är i vecka 14 nu och börjar ana en liten kula på magen, ser nog mest ut att jag gått upp i vikt men det går fort nu verkar det som. Förra veckan gjorde vi KUB testet o allt såg finfint ut, låg risk o en lugn liten krabat där inne. Men det roligaste var i lördags så hade jag legat o vilat nån timme i soffan på sidan. När jag vaknade till la jag mig raklång o kände på magen. Då bullade det ut nåt som måste ha varit bebisen! Mina man kände också på magen o bara några minuter senare hade den gått tillbaka till sin vanliga ställning. Jag väntar på barn första gången (fyller 30 i år) efter att försökt i över 1,5 år så allt är verkligen så nytt för mig. Har varit ganska illamående i över 6 veckor nu o tar postafen, har märkt att det räcker med en halva, morgon o kväll. Går av den då o då föratt se om illamåendet gått över. Hoppas den gör det snart så jag verkligen kan njuta fullt ut av att vara gravid. Nu undrar jag, är det nån som har problem med att vara uppblåst o om nån har nåt bra tips för det? Började känna uppblåsthet för ca 1,5 vecka sen o känns inte som att det håller på att gå över än.

• TessTessan

När har vi alla bf ungefär?
    Jag har mitten av oktober nångång.
    Ska ringa nu i veckan å boka tid för RUL å det lär väl bli i maj.
    Ska ni ta reda på könet?

• LinnElin

Enligt senaste mensen har jag bf 25:e oktober. Har RUL 28:e maj och det ska bli intressant att se hur bra det datumet stämmer. Med dottern blev jag tillbakaflyttad en vecka men hon kom det datum jag hade räknat ut enligt senaste mensen. Jag har tänkt att begära kejsarsnitt så det blir nog tidigare än beräknat.

Jag vill väldigt gärna ta reda på om det är en flicka eller pojke. För sambons del kvittar det.

Någon som har börjat fundera på namn? Jag hade redan bestämt namn innan dottern föddes men nu har jag inte en susning. Vill ha ett lite mer "klassiskt" namn men de namnen jag gillar är redan upptagna av andra i familjen/släkten. Typ Ida, Elin, Elise, Amanda osv. Samma sak med de killnamn jag gillar. Jonathan, Anton, Oskar mfl. Någon som har lite förslag?

biancastar - jag mår oxå väldigt illa. Fick lergigan comp utskrivet förra veckan då postafen inte hjälpte längre. Men det är knappt att dessa hjälper. Beror helt på hur starkt illamåendet är, vilket varierar från dag till dag. Har läst en hel del om illamående den senaste tiden och i v 20 brukar den försvinna helt enligt en del sidor jag har läst på.

(¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • angeldevil

Vi har BF 8 september :) hoppas skrutten tittar ut några veckor tidigare och blir ett augusti barn :)

• eija76

Jag beräknades först till 11e oktober men på KUB så blev jag flyttad en vecka tidigare, så får se om det förändras den 20e på RUL. Tycker jag fått tiden väldigt sent är i så fall i v 21 (om jag räknar efter den nya beräkningen) men det är väl som det är. 

När det gäller namn har jag mina favoriter sen många år tillbaka. Tänkte att jag om jag fick barn skulle använda dom och nu äntligen! Men vågar inte yppa i detta forum då finns risk att jag bli igenkänd här av tex släkt :) vill bara vara här anonymt.

Tips på namn är svårt men ett sätt är att söka på nätet efter tex Finska, Norska, Indiska...namn o.s.v där kan det finnas gömmor med namn som inte klättrar på namntoppen här i Sverige just nu.

Eller t.ex. kolla in eftertexter på filmer och tv-serier. Glad

Svar på tråden bf oktober 2013???