• Mercurialis

Vilken vaggvisa sjunger du?

Det är inte ofta jag har sjungit vaggvisor men när jag har gjort det så har jag alltid börjat med "Sov du lilla videung". Sedan har jag fortsatt med "Blinka lilla stjärna" och så den där om trollmor som lägger de elva små trollen. Och när jag ändå är i farten så har jag fortsatt med "Mors lilla Olle", "En sockerbagare", "Har du sett Herr Kantarell" och "Gläns över sjö och strand":

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    KimPossible skrev 2013-01-19 14:10:21 följande:
    De två som sjöngs flitigast var "Ute blåser sommarvind", "Vyss lull lille palt" och "Vid en väg på en sten..." . Kommer inte ihåg vad den sista heter egentligen, har för mig att det är något annat.
    "Ute blåser sommarvind" är så vacker! Jag måste se till att repetera texten till den.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    KimPossible skrev 2013-01-19 15:30:55 följande:
    Har du den? Annars kan jag skriva ner den.

Och jag kan tydligen inte räkna idag, TRE sånger blev det ju!  
    Tack, men jag googlade och hittade texten. Jag är så glad att du nämnde den.
Svar på tråden Vilken vaggvisa sjunger du?