• PolyPond

    Vilken vaggvisa sjunger du?

    Sjunger du vaggvisor för ditt barn? Vilka sjunger du och hur många verser?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken vaggvisa sjunger du?
  • Mellanmjölkens land

    Just nu är det Trollmor och en egenpåhittad som bara har växt fram. Tidigare har det varit lite allt böjligt, bl a Yesterday (dottern älskade den låten djupt och innerligt i ett antal månader)

  • Mercurialis

    Det är inte ofta jag har sjungit vaggvisor men när jag har gjort det så har jag alltid börjat med "Sov du lilla videung". Sedan har jag fortsatt med "Blinka lilla stjärna" och så den där om trollmor som lägger de elva små trollen. Och när jag ändå är i farten så har jag fortsatt med "Mors lilla Olle", "En sockerbagare", "Har du sett Herr Kantarell" och "Gläns över sjö och strand":


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • PolyPond
    Mellanmjölkens land skrev 2013-01-19 12:31:51 följande:
    Just nu är det Trollmor och en egenpåhittad som bara har växt fram. Tidigare har det varit lite allt böjligt, bl a Yesterday (dottern älskade den låten djupt och innerligt i ett antal månader)

    Ash! Jag glömde trollmor.
  • PolyPond

    Jag sjunger "Sov mitt lilla hjärta" och fem verser av "Byssan lull" (gillar inte de sista) oftast.

  • KimPossible

    De två som sjöngs flitigast var "Ute blåser sommarvind", "Vyss lull lille palt" och "Vid en väg på en sten..." . Kommer inte ihåg vad den sista heter egentligen, har för mig att det är något annat.

  • Mercurialis
    KimPossible skrev 2013-01-19 14:10:21 följande:
    De två som sjöngs flitigast var "Ute blåser sommarvind", "Vyss lull lille palt" och "Vid en väg på en sten..." . Kommer inte ihåg vad den sista heter egentligen, har för mig att det är något annat.
    "Ute blåser sommarvind" är så vacker! Jag måste se till att repetera texten till den.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • KimPossible
    Mercurialis skrev 2013-01-19 15:29:33 följande:
    "Ute blåser sommarvind" är så vacker! Jag måste se till att repetera texten till den.
    Har du den? Annars kan jag skriva ner den.

    Och jag kan tydligen inte räkna idag, TRE sånger blev det ju!  
  • tahira

    För sonen sjöng jag mest "In the jungle" och "Fritiof och Carmencita" - även om den sistnämnda ju inte är en vaggvisa.

    Men vi sjöng massor, både jag och min man, hela tiden nästan, så fort vi inte pratade

    Nu har sonen, som fyller sju i morgon, lärt sig Trollmor på fiol för att kunna spela för småsyskonet som kommer i maj  


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
Svar på tråden Vilken vaggvisa sjunger du?