• isolde 79

Gravida i Oslo

Hej! Jag är 79:a och har BF 21/7. Fler som bor i Oslo? Hänger inte så mycket på norska gravidforum :)

• Svar på tråden Gravida i Oslo
  • Joanna88

Hej du ! Jag bor i oslo sedan fyra år, är inte gravid men jag och sambon jobbar på saken :)

• Pernillalundberg

Hej;) bor inte i Oslo men i fredrikstad, ca en timme från Oslo :) jag och min sambo väntar vårt första barn i maj :)

• Joanna88
    Pernillalundberg skrev 2013-02-04 00:49:28 följande:
    Hej;) bor inte i Oslo men i fredrikstad, ca en timme från Oslo :) jag och min sambo väntar vårt första barn i maj :)
    Grattis Pernilla :)
  • Joanna88

Nej, fick mens nummer två igår så började i december! Har en känsla av att det kommer ta nästa månad!

• PCederlof
    isolde 79 skrev 2013-01-21 18:42:33 följande:
    Hej! Jag är 79:a och har BF 21/7. Fler som bor i Oslo? Hänger inte så mycket på norska gravidforum :)
    Hej ,

Jag har termindato 3/7, börjar verkligen inse att det är en liten bebis i magen :)

Har du varit på Ultraljud än ?

Vi var där för två veckor sen och fick reda på att det är en liten pojke.

Vill gärna ha kontakt med fler svenskar som är gravida i Oslo :) kul at det är några av er som skrivit här !

KRAMAR          
  • Joanna88

Ja det är ju en hel del svenskar, men det är ju kul att få kontakt med dom som har lite stabilare liv och lite längre tidsperspektiv!

• PCederlof

Ja det är klart :) många som bara är här för en period.

Själv har jag bott i Oslo i snart 4 år :) trivs bra, klart vi ska tillbaka till Sverige nån gång men inte de närmaste åren...

Vi håller precis på att gå på massa visningar , behöver lite större boende innan Junior (arbetsnamn) kommer :)

Hur länge har ni varit i Oslo ??

KRAM        

• sanna88

Hej! Jag bor en halvtimme utanför Oslo men pendlar in dit nästan varje dag. Väntar första barnet med bf 26 augusti. Hade varit jättekul att ha kontakt med några fler i samma situation o kanske till och med ses nån gång? :)

• PCederlof
    sanna88 skrev 2013-02-24 18:22:25 följande:
    Hej! Jag bor en halvtimme utanför Oslo men pendlar in dit nästan varje dag. Väntar första barnet med bf 26 augusti. Hade varit jättekul att ha kontakt med några fler i samma situation o kanske till och med ses nån gång? :)
    Va kul :) har du varit på ngt ultraljud än ?

Halvtimme utanför vart blir det ? Själv bor jag i Nydalen och hoppas egentligen på att bara kunna flytta lite större i Nydalen evt mot Röa hållet.... men det är så sjukt dyrt överallt ...

Ni borde alla kolla in den här hemsidan mamayoga.no jag ska börja på den i 3 trimestern... har iofs inte en aning om det är bra eller inte men tänkte det kan vara ett bra sätt att få kontakt med andra gravida :)

Kram på er !    

Svar på tråden Gravida i Oslo