• isolde 79

Gravida i Oslo

Hej! Jag är 79:a och har BF 21/7. Fler som bor i Oslo? Hänger inte så mycket på norska gravidforum :)

• Svar på tråden Gravida i Oslo
  • sanna88

[quote=68932927][quote-nick]PCederlof skrev 2013-02-24 18:39:45 följande:[/quote-nick]

sanna88 skrev 2013-02-24 18:22:25 följande:
    Hej! Jag bor en halvtimme utanför Oslo men pendlar in dit nästan varje dag. Väntar första barnet med bf 26 augusti. Hade varit jättekul att ha kontakt med några fler i samma situation o kanske till och med ses nån gång? :)
    Va kul :) har du varit på ngt ultraljud än ? Halvtimme utanför vart blir det ? Själv bor jag i Nydalen och hoppas egentligen på att bara kunna flytta lite större i Nydalen evt mot Röa hållet.... men det är så sjukt dyrt överallt ... Ni borde alla kolla in den här hemsidan mamayoga.no jag ska börja på den i 3 trimestern... har iofs inte en aning om det är bra eller inte men tänkte det kan vara ett bra sätt att få kontakt med andra gravida :) Kram på er !     Bor på skedsmo, helt perfekt enligt min mening. Nära till både lilleström och Oslo men samtidigt lite landligt och mkt billigare än inne i Oslo :) var på ultraljud i vecka 8 men det ordinarie ultraljudet har jag inte förrän efter påsk. Tack för tips yoga, här letat lite efter det men inte hittat nåt bra...
  • sanna88

Är helt ny här inne så det blev lite fel där men ni ser ju iaf vad jag skrev... :s

• PCederlof
    sanna88 skrev 2013-02-24 19:22:33 följande:
    [quote=68932927][quote-nick]PCederlof skrev 2013-02-24 18:39:45 följande:[/quote-nick] Va kul :) har du varit på ngt ultraljud än ? Halvtimme utanför vart blir det ? Själv bor jag i Nydalen och hoppas egentligen på att bara kunna flytta lite större i Nydalen evt mot Röa hållet.... men det är så sjukt dyrt överallt ... Ni borde alla kolla in den här hemsidan mamayoga.no jag ska börja på den i 3 trimestern... har iofs inte en aning om det är bra eller inte men tänkte det kan vara ett bra sätt att få kontakt med andra gravida :) Kram på er !     Bor på skedsmo, helt perfekt enligt min mening. Nära till både lilleström och Oslo men samtidigt lite landligt och mkt billigare än inne i Oslo :) var på ultraljud i vecka 8 men det ordinarie ultraljudet har jag inte förrän efter påsk. Tack för tips yoga, här letat lite efter det men inte hittat nåt bra...

Skedsmo hade nog blivit lite långt ut för oss.. har ingen bil :)

Va spännande att göra ett tidigt ultraljud.... vi funderade på det men bestämde oss för att vänta ändå ...

Sjukt kul att se lillen för första gången var det iaf... :)

Ja det ska bli spännande att se om yogan är något för mig .

Ha en fin söndag kväll, dags för mig att gå till sängs.. tidiga kvällar nu för tiden ;)             
  • Vicc

Hej!

Hoppar in här. Bor lite utanför, men jobbar i Oslo och väntar nu vårt första barn =) Beräknad att komma 28/6 enligt det norska sättet att räkna. Har bott i Norge sedan 2008 och skulle gärna komma i kontakt med andra gravida, svenska kvinnor! 

• PCederlof

Hei alla :)

Va kul , ju fler desto bättre !

Vicc: Vart bor du ? Visste inte att Sverige och Norge räknade olika :) Då är vi ju nära varann i datum, jag har den 3/7. Vart har du fått födelseplats?

Hur var ditt ultraljud ? har du tatt reda på vad det blir för ngt ?

Har funnit ut at det finns en norsk variant av familjeliv :) familieprat.no den har precis startat upp så det verkar inte vara så många som har fattat att den finns än ;)

KRAm på er !

• Vicc

PCederlof:

Just nu bor jag i Ytre Enebakk, ca 2 mil utanför Oslo, men ska flytta till Kolbotn i april, där vi har köpt en helt ny lght! Så ser verkligen fram emot det!!
    Har fått födeplats på Ullevål och var på ultraljud för snart en månad sen och fick veta att det blir en liten tjej! Glad

Och nu har vi bokat tid till 3D ultraljud 18/3, så det blir spännande! Kan liksom inte hålla mig från att kika lite på den lilla..!

Får man fråga hur gammal du är och är det ert första barn?¨Är din sambo norsk eller svensk? Födeplats?

Många frågor, men är ju kul att lära känna fler som sagt, specielllt andra som ska ha barn. Är ju inte så många andra i vår umgängeskrets.

KRAM!

• veronikaosth

Hej hej! 
    Veronika heter jag, är 29 år gammal och har bott i Oslo o ca 5 år nu.
    Jag och min sambo väntar vårat första barn i början av september i år,
    allt är jätte-spännande  och förvirrande Glad.  Vore kul att träffa några andra
     i liknande situation så jag tittade in här. Kanske kunde ha en blivande-mamma-
    träff ngn gång om det är någon som är intresserad?

• PCederlof
    veronikaosth skrev 2013-03-03 21:30:27 följande:
    Hej hej! 
    Veronika heter jag, är 29 år gammal och har bott i Oslo o ca 5 år nu.
    Jag och min sambo väntar vårat första barn i början av september i år,
    allt är jätte-spännande  och förvirrande Glad.  Vore kul att träffa några andra
     i liknande situation så jag tittade in här. Kanske kunde ha en blivande-mamma-
    träff ngn gång om det är någon som är intresserad?

Hei Veronica !! Så kul att det er fler :)

Gratulerer til nye bebisen ... har ni varit på ultraljud än ?

En blivande mamma-träff hade varit jätte kul ! Jag är på :) Vart i Oslo bor du ?

Är din sambo norsk eller svensk ?

Jag och en till tjej här vicc88 har gått över och använder även familieprat.no, vi har en grupp som heter termindato juni/juli men du får gärna hänga på där du med om du vill :)

• Joanna88

om ni ser nåt på den här bilden så kanske jag joinar er , bott i oslo i 4 år och tog den här bilden imorse:

• PCederlof
    Joanna88 skrev 2013-03-05 12:27:04 följande:
    om ni ser nåt på den här bilden så kanske jag joinar er , bott i oslo i 4 år och tog den här bilden imorse:

ÅÅÅ va kul !!! Grattis !! Jag tycker mig allt se ett till strekk :) Välkommen :D

KRAM
Svar på tråden Gravida i Oslo