• levande charader

Gott till fläskkotlett?

Är sugen på fläskkotlett men vill inte ha "det gamla vanliga" till, så ge mig gärna massor med tips på något gott att ha till. Sås, grönsaker eller annat Vad det "gamla vanliga" är får ni inte veta så det inte påverkar era tips

• Svar på tråden Gott till fläskkotlett?
  • Zayco

Potatis som man hackar till tjocka pommes och friterar i stekpannan med bearneasesås och KRYDDIGA kotletter.

Jag kan bara äta kotletter när dom är starkt kryddade, så otroligt gott! Salt + Svartpeppar + Chili explosion + Spiskummin + Grillkrydda.

Jag föredrar kryddiga fläskkotletter med en beasås/svampsås, en god sallad och lite stekt potatis/friterade pommes till.

• Gurkan

Panerade fläskkotletter med potatismos och grönpepparsås och så en grönsallad med röd lök i ska vi ha på lördag. Gott!

• fjonkelina

Stek som "vanligt" och lägg på lite ädelost på kotletten i slutet. Slå på grädde...mmmmmm gott.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise..........................................
  • Erfdgt

Gratäng på sötpotatis och palsternacka med västerbottensost på, väldigt gott. Man kan ju gärna blanda i lite vanlig potatis också :)

Sås som vi brukar göra till både fläskkött och kyckling är:
    - 3 dl grädde
    - ca ½ dl soja
    - ca 3 msk messmör
    - ca 3 tsk sambal olek
    - ca 1-2 vitlöksklyftor
    Svartpeppar, vitpeppar och örtkrydda efter smak. Såsen ska kokas. Ibland tillagar vi köttet i såsen, vilket är supergott och enkelt.

• odd thingy

Char siu sås, finns på de flesta asiatiska butiker. 

• Aimee68

Världens enklaste och näst intill godaste mat. Lägg fläskkotletter i en smord form. Inga kryddor alls utan blanda  3-4 dl grädde, 1 dl soja och  ca -2 tsk sambal olek och häll över. In i ugnen ca en halvtimme. SupergottGlad

• Aimee68
    Aimee68 skrev 2013-01-21 21:10:08 följande:

Världens enklaste och näst intill godaste mat. Lägg fläskkotletter i en smord form. Inga kryddor alls utan blanda  3-4 dl grädde, 1 dl soja och  ca -2 tsk sambal olek och häll över. In i ugnen ca en halvtimme. SupergottGlad

1-2 tsk sambal olek ska det stå...
  • Aimee68
    Aimee68 skrev 2013-01-21 21:10:08 följande:

Passar såklart jättebra även till kyckling och fläskfileGlad 
    Så... nu ska jag inte tjata mer.
Svar på tråden Gott till fläskkotlett?