• levande charader

Gott till fläskkotlett?

Är sugen på fläskkotlett men vill inte ha "det gamla vanliga" till, så ge mig gärna massor med tips på något gott att ha till. Sås, grönsaker eller annat Vad det "gamla vanliga" är får ni inte veta så det inte påverkar era tips

• Svar på tråden Gott till fläskkotlett?
  • rebeccalind
    levande charader skrev 2013-01-21 19:54:21 följande:
    Är sugen på fläskkotlett men vill inte ha "det gamla vanliga" till, så ge mig gärna massor med tips på något gott att ha till. Sås, grönsaker eller annat Vad det "gamla vanliga" är får ni inte veta så det inte påverkar era tips
    blev bjuden på fläskkotlett marinerad i persika och kryddor , tror receptet var nåt thai InspIrerat, SVINGOTT IAF =)
  • annca

1- Panera med ströbröd och parmesanost, stek i en blandning av smör och olja. Fräs svamp, gärna blandsvamp. Koka pasta och blanda med kryddig tomatsås. Servera med svartpeppar.

2- Marinera i soya och honung. Stek i grillpanna. Servera med ris och en äppel-vitlökochbacon-fräs.

3- Krydda med svartpeppar och stek "som vanligt". Under tiden, grovhacka ett par vitlöksklyftor, en liten röd eller gul paprika och en näve oliver och fräs i olivolja tills vitlöken är lita lagom mjuk. Servera med grova pommes och äppelmos.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Jkpg Deluxe

Ja hittade på detta sist:

skar tunna skivor fläskkotlett (hade köpt en hel benfri bit) och bankade ut dem lite och saltade o pepprade, tog även på lite grillkrydda. Gav dem stekyta i en stekpanna och sedan rörde jag i MIldas smaksatta creme fraiche "karl johansvamp"! Strödde även i lite frysta örtkryddor Provencale, från Findus. Sedan lät jag det puttra en bra stund under lock och serverade med ris! Det blev jättegott faktiskt, väldigt mört! :D 

• Aileen Allannah

Idag gjorde vi fläskkotletter med teriyakigrönsaker, riktigt gott! Bryn köttet i stekpanna, stek färdigt i ugnen, 200 grader, ca 7-8 minuter. Stek en röd strimlad paprika, en skivad rödlök och en liten burk bambuskott, slå på 1,5 dl teriyakisås, låt bli varmt. Servera med kotletterna och ris.

• Nyfikna72

Vi kör bulgur ihoprört med gurka och tomater. Balsamvinäger till det om man vill. Passar perfekt till kotletter !

Svar på tråden Gott till fläskkotlett?