Inlägg från: Mamma till viljestark dotter |Visa alla inlägg
  • Mamma till viljestark dotter

Äggplockning under narkos???

Jag har aldrig hört talas om det... Ska du göra äggplock och är orolig? Det finns bra mediciner som kan göra en så drogad som man vill

Men inte visste jag att man kan bli sövd vid äggplock! Själv har jag gjort tre stycken ÄP med relativt låg dos Morfin. Pga den låga dosen gjorde det ont, men inte mer än man kan uthärda. Jag kunde ju ligga och titta på när äggen plockades ut, rätt fascinerande tycker jag!

Men har hört att de flesta är inne i en "rosa dimma" och är såpass borta att de knappt minns äggplocket. Ta upp frågan med din klinik och säg att du är orolig och rädd. Sen ska man inte lyssna så mycket på vad alla andra säger, hur ont det gör är nog högst individuellt. 

Ja det har väl läkaren iofs rätt i, man måste ju igenom ÄP. Men om en del söver, så borde man väl kunna ha det som alternativ om man är jätterädd. Jag vet inte, men jag skulle tro att ÄP är piece of cake om man jämför med att föda barn?

Jag har gjort äggledarspolning. Tycker inte att det var så farligt. Fick vanliga smärtstillande tabletter innan, det spände lite men inte värre än mensvärk. 

Jag har alltid haft måånga äggblåsor, typ minst 20. Tyvärr har de varit tomma, de allra flesta.... Har verkligen inte velat göra det utan Morfin, men tyckte det gick bra utan narkos (hade inte varit nåt alternativ för jag är för nyfiken för att sova )

Svar på tråden Äggplockning under narkos???