• Anonym

Knäppa killar!?

Jag är en singeltjej på 33 år som är ute och dejtar en hel del. Får ganska lätt kontakt med nya killar eftersom jag är en spontan och öppen person, men kanske plockar det bort något av "mystiken" kring mig också. När jag är intresserad så visar jag det nämligen och jag är ganska chosefri som person. Har lätt för att ta för mig osv. 

Det jag har märkt nu är att så fort jag visar mer intresse så tar killarna ett steg tillbaka och blir mer passiva, slutar höra av sig självmant etc. Vilket gör att jag tappar intresset eftersom de beter sig så skumt, och då drar jag mig tillbaka och börjar skita i dem... Men när jag struntar i dem blir de plötsligt "på" igen och skriver långa, gulliga sms och har sig. Så här orkar inte jag hålla på! Jag börjar tycka att det är superirriterande, för jag vill inte hålla på och spela nåt spel, det har jag inte ork till och det är dessutom så långt ifrån mig som jag kan komma. Jag tappar verkligen intresset för dem om de ska hålla på såhär med sin katten och råttan-lek. Det är ingenting för mig. När jag slutar höra av mig är det för att jag är ointresserad, inget annat. Det blir rätt slitsamt om man ska vara på, sen av, sen på, sen av igen... 

Vad är det jag har missat egentligen, håller alla killar på såhär numera eller vad är grejen?  

• Svar på tråden Knäppa killar!?
  • Faanx

Nu är jag kille, och jag ska göra det här VÄLDIGT simpelt. Visar en tjej ett intresse och jag finner den intressant, så visar jag intresse tillbaka. Slutar du visa, så går jag åt andra hållet utan att vända ryggen. När sex är inblandat, DÄR har du mig. Lyssna inte så mycket på de som säger att man ska behöva "kämpa" för en, vad man nu ska identifiera det som. Det räcker med att visa ett intresse. Men folk tänker för mycket, det är där problemet ligger. Och de sabbar så många potentiella partners just för att det tänker för mycket och är hjärntvättade av samhället.

• Anonym (Hmm)
    Anonym skrev 2013-01-21 23:45:50 följande:
    Alltså det är väl kanske där det krockar tänker jag... Jag kan inte spela svårflirtad när jag är intresserad, och dessutom är jag sån som gärna tar initiativet själv till saker. Gillar inte att vara det passiva tjejen och kan inte marknadsföra mig som det när det är så långt ifrån mig jag kan komma... Tror inte det blir en bra relation om jag låtsas vara nån jag inte är i början. Jag är rakt på sak och behöver få vara det. 

När jag är ointresserad blir jag automatiskt dissig, men ja då blir de som galna efter mig. Men då är det för sent.  

Senaste tjejen jag hade som var som dig visade sig ha blivit fistad av en snubbe som i princip var dubbelt så stor som mig. Anabola torsk dessutom, de träffades utomlands men levde i samma stad. Nej, jag dumpade henne illa kvickt. Bara tanken att hon blivit fistad (som hon grät ut om att det var hemskt) men visade sig att hon hade han på facebook ändå fick mig att känna avsky.

Kvinnor som vågar ta för sig har varit med om en del och för dom är sex inte något heligt eller fint, utan ett måste samt är dom extremt använda. Väldigt avtändande.

• Dimisi

Jag är likadan. Män säger att jag är för snabb. Jag har dejtat många män som ångrar att de var laid-back medan de hade mitt intresse. Till slut hittade jag en man som gjorde samma misstag, men som la in fem högre växlar när han insåg att jag hade gått vidare, och som hängde kvar medan jag dejtade nästa.

Sen hade han lite tur också, för den nästa jag dejtade var extremt märklig. Han, som nu är min kille, pallade att höra mig prata om nästa dejt, och lät mig prata av mig. Och plötsligt hade jag blivit kär i honom igen, trots besviken efter de första dejterna. 

Fortsätt sålla agnarna från vetet som du gör!

• Anonym (Adam)
    Anonym skrev 2013-01-21 23:35:37 följande:
    Knäppa killar!?

Jag är en singeltjej på 33 år som är ute och dejtar en hel del. Får ganska lätt kontakt med nya killar eftersom jag är en spontan och öppen person, men kanske plockar det bort något av "mystiken" kring mig också. När jag är intresserad så visar jag det nämligen och jag är ganska chosefri som person. Har lätt för att ta för mig osv. 

Det jag har märkt nu är att så fort jag visar mer intresse så tar killarna ett steg tillbaka och blir mer passiva, slutar höra av sig självmant etc. Vilket gör att jag tappar intresset eftersom de beter sig så skumt, och då drar jag mig tillbaka och börjar skita i dem... Men när jag struntar i dem blir de plötsligt "på" igen och skriver långa, gulliga sms och har sig. Så här orkar inte jag hålla på! Jag börjar tycka att det är superirriterande, för jag vill inte hålla på och spela nåt spel, det har jag inte ork till och det är dessutom så långt ifrån mig som jag kan komma. Jag tappar verkligen intresset för dem om de ska hålla på såhär med sin katten och råttan-lek. Det är ingenting för mig. När jag slutar höra av mig är det för att jag är ointresserad, inget annat. Det blir rätt slitsamt om man ska vara på, sen av, sen på, sen av igen... 

Vad är det jag har missat egentligen, håller alla killar på såhär numera eller vad är grejen?  

Skulle inte kalla det spel utan att män generellt är jägare. Man vill helt enkelt ha lite motstånd. Att kvinnan inte ska vara för -lätt- att få eftersom det signalerar att hon är tillgänglig istället för selektiv.

I grunden helt biologiskt betingat. 

Var dig själv men håll igen första tiden. Du behöver inte bjuda på både förrätt, middag och efterrätt med avec första dejten. var lite mystisk, ha integritet och gränser. Låt honom få förtjäna ditt förtroende att lära känna dig mer.
  • Anonym (Hmm)
    Dimisi skrev 2024-09-28 23:42:44 följande:

Jag är likadan. Män säger att jag är för snabb. Jag har dejtat många män som ångrar att de var laid-back medan de hade mitt intresse. Till slut hittade jag en man som gjorde samma misstag, men som la in fem högre växlar när han insåg att jag hade gått vidare, och som hängde kvar medan jag dejtade nästa.

Sen hade han lite tur också, för den nästa jag dejtade var extremt märklig. Han, som nu är min kille, pallade att höra mig prata om nästa dejt, och lät mig prata av mig. Och plötsligt hade jag blivit kär i honom igen, trots besviken efter de första dejterna. 

Fortsätt sålla agnarna från vetet som du gör!

Du menar, fortsätt leta efter couckolds samt tofflorna? För det är ju vad du har funnit dig. Det vet du med, hur mycket du än kommer att förneka det. Vilken riktig man skulle uppvakta en kvinna som ligger med någon annan? Nej. Lägg av bara. Och nej, du är ingen trofe, han är en toffel som säkert varit på puschad av sin mamma att finna sig en kvinna så han höll kvar vi den enda som fanns i hans tidigare närhet oavsett att du låg med en annan. NI är lika vidriga båda två.

Menar, om han nu dög för dig, varför dög han itne för dig första gången? Du är lika smutsig.

• Anonym (Bro)

Ingen vill att det ska gå för lätt, både kvinnor och män vill kämpa lite. Oavsett om det stämmer så tar man det som ett bevis på att den man träffat är ett kap.

Om man tycker att alla killar är knäppa så kanske man borde reflektera över hur man själv uppfattas?

• Anonym (Bro)

Jag som man har dessutom träffat, vad jag tror är din typ, och det kan vara lite triggande till en början, men mest som ett spännande bollplank verbalt eller tillfälligt sexuellt. Inte som flickvän. Till flickvän vill jag ha någon lite mindre framfusig, nästan en aning blyg istället.

Du kanske mest träffar idioter till killar med din öppna och raka stil.

• Dimisi
    Anonym (Hmm) skrev 2024-09-28 23:56:43 följande:

Du menar, fortsätt leta efter couckolds samt tofflorna? För det är ju vad du har funnit dig. Det vet du med, hur mycket du än kommer att förneka det. Vilken riktig man skulle uppvakta en kvinna som ligger med någon annan? Nej. Lägg av bara. Och nej, du är ingen trofe, han är en toffel som säkert varit på puschad av sin mamma att finna sig en kvinna så han höll kvar vi den enda som fanns i hans tidigare närhet oavsett att du låg med en annan. NI är lika vidriga båda två.

Menar, om han nu dög för dig, varför dög han itne för dig första gången? Du är lika smutsig.

Oj, vilket påhopp! Du tycker alltså att jag är smutsig... Jag skrev DEJTADE. Att du utgår från att vi därmed hade sex, säger mer om dig än mig.

Det fanns definitivt fler tillgängliga kvinnor för min kille. Han var på minst en dejt medan han fortsatte hålla kontakten med mig.

Jag gillar inte att tänka att någon duger eller inte. Första perioden vi dejtade var han inte lyhörd. Han var fokuserad på att framhäva sig själv. Det skapade snarare avstånd istället för närhet. När vi sedan fortsatte hålla kontakt var han mer äkta. Kanske vågade han visa vem han egentligen var för att han trodde att det ändå var kört.
  • Anonym (5)

Om du är 33 är du inte en  tjej, utan en mogen dam. 

• Anonym (Wtf)
    Anonym (5) skrev 2024-09-29 23:15:42 följande:

Om du är 33 är du inte en  tjej, utan en mogen dam. 

Du, hon är 44 idag!
  • Anonym (J)

Hur har det gått med dejtinglivet, har du funnit en partner? Fortsatte du med att vara dig själv eller gav du efter för dessa fjantiga spela-svår-lekar?

• Anonym (Bekräftelse)

En viktig sak att komma ihåg är att vi män också är rätt kåta på bekräftelse. Om du ger män bekräftelse kan det räcka för en del för att de ska känna sig nöjda, men börjar du ta avstånd blir vi osäkra och vill få dig tillbaka.

Mitt tips är att hitta en man som inte är så bekräftelsekåt. Dessa finns!

• Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2024-09-30 05:11:51 följande:
    Knäppa killar!?

Hur har det gått med dejtinglivet, har du funnit en partner? Fortsatte du med att vara dig själv eller gav du efter för dessa fjantiga spela-svår-lekar?

Jag lever i en relation sedan tio år tillbaka och har även tre barn :) 
  • Anonym (Kvinna)

Det är ett spel.Män vill jaga den svåra!Låt det gå och lev lyckligt oavsett!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-10-04 21:35:19 följande:

Det är ett spel.Män vill jaga den svåra!Låt det gå och lev lyckligt oavsett!

Det är inte sant. Men vi vill inte ha en elefants *itta heller. Många av oss vill bara ha trogna och ej totalt sönder *nulla*e kvinnor. Vi vill ha någon som vi kan tänka oss vara mamma till våra barn och som inte går hem med de första 10 bästa på krogen utan inser vad man har hemma.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Bekräftelse) skrev 2024-09-30 05:54:23 följande:

En viktig sak att komma ihåg är att vi män också är rätt kåta på bekräftelse. Om du ger män bekräftelse kan det räcka för en del för att de ska känna sig nöjda, men börjar du ta avstånd blir vi osäkra och vill få dig tillbaka.

Mitt tips är att hitta en man som inte är så bekräftelsekåt. Dessa finns!

Förstår vad du menar, men det är en stor skillnad på bekräftelse samt komplimang. Tror det var det sistnämnda som du menade.
  • Anonym (Hmm)
    Dimisi skrev 2024-09-29 21:14:33 följande:
    Oj, vilket påhopp! Du tycker alltså att jag är smutsig... Jag skrev DEJTADE. Att du utgår från att vi därmed hade sex, säger mer om dig än mig.

Det fanns definitivt fler tillgängliga kvinnor för min kille. Han var på minst en dejt medan han fortsatte hålla kontakten med mig.

Jag gillar inte att tänka att någon duger eller inte. Första perioden vi dejtade var han inte lyhörd. Han var fokuserad på att framhäva sig själv. Det skapade snarare avstånd istället för närhet. När vi sedan fortsatte hålla kontakt var han mer äkta. Kanske vågade han visa vem han egentligen var för att han trodde att det ändå var kört.
    åter som att ni båda passar för varandra helt enkelt. Var glad för dig! 
Svar på tråden Knäppa killar!?