Inlägg från: Powderpuff |Visa alla inlägg
  • Powderpuff

Zelda och ...

Har en dotter sedan tidigare och snart kommer tjej nummer 2. Letar efter namn som passar med storasysters, men helst inget som börjar på s.

Gillar lite äldre namn och är för tillfället mest inne på Edith men alla förslag mottages varmt. 

• Svar på tråden Zelda och ...
  • Powderpuff
    K L A R A skrev 2013-01-22 16:36:29 följande:
    Har också en dotter som heter Zelda ( har iofs en son också) och jag gillade kombon Zelda & Clara som någon skrivit. Tyvärr kan jag inte sno idéen då jag själv har ett namn som innehåller Klara. Funderar också på bra passande namn till nummer tre

Vad heter din son? Om du vill svara dvs.

Tack för alla förslag. Kom gärna med fler!! Har några favoriter som ska introduceras till sambon ikväll
  • Powderpuff
    K L A R A skrev 2013-01-22 20:43:50 följande:
    Sonen heter Ian Maken är helt inne på Link om trean blir en pojke. Jag tycker det blir alldeles för mycket tv-spelsnamn i familjen Tycker flicknamn är mycket svårare än pojknamn!

Jag tycker helt tvärtom. Killnamn har jag aldrig kommit på nåt bra. Tur att de blev en tjej till, haha! Även om de inte är helt lätt de heller är klart
  • Powderpuff
    K L A R A skrev 2013-01-22 20:43:50 följande:
    Sonen heter Ian Maken är helt inne på Link om trean blir en pojke. Jag tycker det blir alldeles för mycket tv-spelsnamn i familjen Tycker flicknamn är mycket svårare än pojknamn!

Jag gillar Disa, Karla och Naima bäst hittills. Naima däremot kan bli lite för "snällt". Känns som att de föds busungar i den här familjen.
  • Powderpuff

Många namn räknas ju tyvärr bort för att man redan känner någon som heter det! Eller som man får dåliga minnen av... typ ungen med snor på överläppen i 2b osv...

• Powderpuff

Jag gillar Karla jättemycket jag med. Tyvärr heter barnens kusin det i andra namn men det kanske inte gör något... Det finns så många namn!! Blir helt yr i bollen. Synd att man inte hade namnen klara redan som liten som alla andra kompisar verkar ha. haha

Svar på tråden Zelda och ...