• Powderpuff

Zelda och ...

Har en dotter sedan tidigare och snart kommer tjej nummer 2. Letar efter namn som passar med storasysters, men helst inget som börjar på s.

Gillar lite äldre namn och är för tillfället mest inne på Edith men alla förslag mottages varmt. 

• Svar på tråden Zelda och ...
  • K L A R A

Sonen heter Ian Maken är helt inne på Link om trean blir en pojke. Jag tycker det blir alldeles för mycket tv-spelsnamn i familjen Tycker flicknamn är mycket svårare än pojknamn!

• Powderpuff
    K L A R A skrev 2013-01-22 20:43:50 följande:
    Sonen heter Ian Maken är helt inne på Link om trean blir en pojke. Jag tycker det blir alldeles för mycket tv-spelsnamn i familjen Tycker flicknamn är mycket svårare än pojknamn!

Jag tycker helt tvärtom. Killnamn har jag aldrig kommit på nåt bra. Tur att de blev en tjej till, haha! Även om de inte är helt lätt de heller är klart
  • Powderpuff

Jag gillar Disa, Karla och Naima bäst hittills. Naima däremot kan bli lite för "snällt". Känns som att de föds busungar i den här familjen.
  • Powderpuff

Många namn räknas ju tyvärr bort för att man redan känner någon som heter det! Eller som man får dåliga minnen av... typ ungen med snor på överläppen i 2b osv...

• iller
    Jag hade tyckt det varit jättehäftigt med en Link, men min man hade nog aldrig gått för det ;) Men en liten Zelda vad rart.. det lär jag aldrig heller få döpa till om vi finge en tös ;)
    Zelda och Leia ? Lagom nördigt eller ?
  • Nelli2008

Zelda & Zelma
    Zelda & Doris
    Zelda & Ezther  
    Zelda & Edith
    Zelda & Zvea

• MaaxMaax

Kommer med lite fler förslag då..

Zelda och

Hesta
    Lumi
    Ninni
    Ofelia
    Lotten
    Svenja
    Ilse
    Mirka
    Lucia
    Marta

In manus tuas, Pater, commendo spiritum meum
  • hernameispekka

Zelda & Hilma
    Zelda & Velma
    Zelda & Vendela
    Zelda & Buffy
    Zelda & Cordelia
    Zelda & Leia
    Zelda & Greta
    Zelda & Lilly

• K L A R A

Karla är lite coolt faktiskt. Är allergisk mot gulligullnamn. Stella gillar jag med. Lexie var med i striden förra gången, men dottern var definitivt ingen Lexie.

• K L A R A

Iller: Leia hade faktisk maken med som förslag förra gången Japp, ett tv-spels och star Wars fan. Dock inte så nördig som det låter

• iller
    K L A R A skrev 2013-01-23 21:10:21 följande:
    Iller: Leia hade faktisk maken med som förslag förra gången Japp, ett tv-spels och star Wars fan. Dock inte så nördig som det låter
    Lagom nördigt är bara hälsosamt! Jag har en liten Leonard, Leia hade inte varit så fel till det det, men mannen gillar Moa... Inte riktigt lika spejsat. Här är vi LOTR fans men jag har inte riktigt lockats av deras namn så mycket.. var visst nån som döpte sin son till sauroman i mellannamn, njaaaaaaaaa säger jag ;)
  • iller

Lilo & Stitch Flört Leonard och Lilo ubergulligt... Vi får väl se när det drar ihop sig hur den diskussionen blir, tyvärr har mannen veto rätt till nästa barn då jag ville ha ett pojknamn specifikt med L i början Tungan ute

• Powderpuff

Jag gillar Karla jättemycket jag med. Tyvärr heter barnens kusin det i andra namn men det kanske inte gör något... Det finns så många namn!! Blir helt yr i bollen. Synd att man inte hade namnen klara redan som liten som alla andra kompisar verkar ha. haha

Svar på tråden Zelda och ...