• mandelblomma

kalla fötter

barnen har de sista dagarna varit lite kalla om fötterna när vi kommit in från att ha varit ute kanske 2-4 timmar. Eccostövlar har de. Utetemperatur mellan 12-20 minus.
    Nu köpte jag tunna ullstrumpor att ha underst, men om det inte hjälper- vad rekommenderar ni experter då?

• Svar på tråden kalla fötter
  • cosinus

Får du i en ullsula så kan det ju hjälpa. Men Ecco är ju inte kända för att vara jättevarma.

Men det är väl bästa försöket. Ullstrumpa och extra ullsulor om det rymms, det får ju inte bli för trångt heller.

• mandelblomma
    cosinus skrev 2013-01-22 19:24:59 följande:
    Får du i en ullsula så kan det ju hjälpa. Men Ecco är ju inte kända för att vara jättevarma.

Men det är väl bästa försöket. Ullstrumpa och extra ullsulor om det rymms, det får ju inte bli för trångt heller.
    har haft både ecco o viking och gillar förvisso viking mer då de är lite vidare i skaften, men aldrig upplevt att de varit kalla om fötterna.
    Hoppas väl på att ullsockan hjälper:)
  • castafiore

Jag rekommenderar Kavats vinterkollektion. Då behöver man aldrig reflektera över eventuella kalla fötter.

• mandelblomma
    castafiore skrev 2013-01-22 20:22:09 följande:
    Jag rekommenderar Kavats vinterkollektion. Då behöver man aldrig reflektera över eventuella kalla fötter.
    haft kavat förut o barnen fötter var iskalla!
  • castafiore
    mandelblomma skrev 2013-01-22 20:27:37 följande:
    haft kavat förut o barnen fötter var iskalla!
    :-O
  • BookLady

Kamik Shadow med speciella thermofilt innerskor (uttagbara) som funkar ner till -40 samt tjocka ullstrumpor i.

• mandelblomma
    BookLady skrev 2013-01-22 20:28:44 följande:
    Kamik Shadow med speciella thermofilt innerskor (uttagbara) som funkar ner till -40 samt tjocka ullstrumpor i.
    hört gott om dem förr. Då har jag ett alternativ om detta inte fungerar :)
  • Kraftverk

När man blir kall om fötterna så är det ofta sulan, eller snarare kylan underifrån, som är boven. En isolerande sula vore jättebra om du kunde få dit, de behöver inte vara så tjocka utan finns ofta ganska tunna. Ullstrumpor som du själv nämnt är förstås ett jättebra komplement. Får du plats med både en isolerande sula och en ullfrotté-strumpa (utan något under) är saken säkert klar, men det finns ju tunna ullstrumpor också om utrymmet är lite tveksamt.

Vi kör numera med Kamiks kängor mer urtagbar ullinnersko och är väldigt nöjda, både till 2-åringen och till 9-åringen. Har samma erfarenhet som du av Kavat.

• BookLady
    mandelblomma skrev 2013-01-22 21:37:52 följande:
    hört gott om dem förr. Då har jag ett alternativ om detta inte fungerar :)
    Lite mer specifikation om dem, jag har en dotter som inte rör sig särskilt mycket ute och är jättefrusen, testade precis allt innan jag hittade dessa:
    http://www.kamik.com/GenfootWeb/servlet/webProductDisplay.webProductDisplaySrv?currentMode=DETAIL&curCatalog=2010&curSeason=WINTER2010&curRow=78#

Såna ullstrumpor kör jag med när det är riktigt kallt (tunna när det är varmare)
    http://www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/?productidentifier=60018356&colorid=2504629&sectionid=clothes&subsectionid=socksandpantyhose
Svar på tråden kalla fötter