Chanel no 5 skrev 2013-02-07 13:36:42 följande:
Men inte behöver du vara hemma ens ett halvår om du inte vill? Pappan kan väl vara hemma övrig tid! Men hur kan du se på ditt barn som en grönsak? Det undrar jag verkligen?
Ang handikappade barn så rör det ju sig om ngt helt annat än att vara hemma med två normalutvecklade barn.
Jag har aldrig sett det som ngn uppförsbacke att aktivera mig själv och våra barn. Jag sökte vänne med barn i samma ålder på nätet. Sen finns, iaf där vi bor, öppna förskolan om man tycker att barn behöver det. Det gör inte jag.
Lika barn leka bäst. I alla fall jag kan inte leva med någon som inte förstår hur man kan värdera jobbet högt. Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna leva med någon som inte är en likadan "arbetsmyra" som jag är heller. Så nej, jag antar att pappan skulle bli lika galen som jag skulle bli.
Ang. grönsak, om en vuxen person skulle bete sig likadant som ett barn som man kan vara föräldrarledig med. Skulle inte den personen anses som grönsak? Ansågs inte Christopher Reeve som en grönsak?
Handikappade barn har jag inte skrivit någonting om. Du verkar inte förstå någonting om vad jag skrev, eller ha lätt för att kunna sätta sig in i någon annans situation än din egen. Eller är det bara jag som inte förstår ditt sista stycke?