Lil sis skrev 2013-01-23 22:14:18 följande:
Nu har jag fem år mellan ettan och tvåan så då blir det ju lite annorlunda, en 5 åring har ju behov av dagis på ett helt annat sätt bla för social utveckling. Men jag tänker att om inte annat så kan det ju faktiskt vara skönt för dig med lite "avlastning" och bara ha en att se efter speciellt när de är så tätt. Detta resonemang upprör kanske en del, men jag tror det är bra att vara lite ego ibland som mamma och inte alltid sträva ihjäl sig efter att leva upp till fröken duktig jämt och ständigt. Inget barn har dött av att bli passad av någon annan någon timme hit eller dit.
som sagt var jag är den sista att associera med fröken duktig utan tycker absolut att dagis är ett bra komplement till hemmet.
Men med en så liten är det mer jobb än frid att ha ytterligare en tid att passa i livet under en tid.
Kan man inte bara ta dagen lite som den kommer när de är så här små?
Sova lite längre, eller i alla fall mysa lite på morgonen.
Låta tiden ha sin gilla gång ett tag då barnen är små och se det lilla som stort. Promenader, öppna förskolan, lekparker, skogen eller vad man nu gör.
Hade ts dotter varit 3-4 åt hade jag svarat annorlunda, men för guds skull hon är 14 månader!