Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Pseudotvillingar och dagis

mrsStatham skrev 2013-02-07 13:55:10 följande:
    Ang. grönsak, om en vuxen person skulle bete sig likadant som ett barn som man kan vara föräldrarledig med. Skulle inte den personen anses som grönsak? Ansågs inte Christopher Reeve som en grönsak?
    Jag har då aldrig sett på någon individ som en "grönsak". Det har väl med ens mänskliga värderingar och ens empati att göra hur man ser på andra människor, antar jag..?

Om ert barn skulle råka ut för en olycka och bli totalförlamat och förlora talförmågan, säg i 15-årsåldern, vad skulle du göra då? Hade du då sett på ditt barn som en "grönsak" återigen?
  • Natulcien
    mrsStatham skrev 2013-02-07 15:10:52 följande:
    Men herregud vad man retar upp sig på petitesser bara för att man inte håller med.
    Ligger man ner hjälplöst hela tiden, och man kan inte ens ta och klia sig själv, då har man inte mycket livskvalitet det hoppas jag att du kan hålla med om själv.
    Har ni inte någon gång hört eller sagt "när jag ligger som en grönsak på sjukhusbädden så har du min tillåtelse att dra ut pluggen" Eller? Nej??
    Jag "retar" inte upp mig. Jag ställer bara frågor...

Du skulle alltså "dra ut pluggen" om ditt barn blev en "grönsak"?

Själv upplevde jag faktiskt att min son hade livskvalitet även som spädbarn.
Svar på tråden Pseudotvillingar och dagis