Hjälp mig att hitta ett lugnt jobb som passar mig! Ett jobb man mår bra av.
Jag har börjat en högskoleutbildning nu är både ganska lång och väldigt krävande. Överhuvudtaget känner jag bara att jag inte är i form för det här just nu.. jag mår jättedåligt, är deprimerad, har noll ork och motivation, gråter och så på toppen av det har jag social fobi. Inget funkar bra just nu känns det som och jag vill bara gömma mig under en sten.. jag känner mig inte alls mogen eller redo för en sån här krävande utbildning som dessutom är helt ny för mig. Aldrig gjort något sånt här tidigare.
Det här får mig att börja tvivla på om jag valt rätt, om jag borde avvakta tills jag mår bättre, eller vad jag egentligen ska göra?
Finns det några andra jobb ni kan tipsa mig om kanske? Jag skulle gärna ha ett lugnt jobb som får än att må bra. Diffust va? Nej, men okej.. många jobb är stressiga och till viss del är det helt okej med mig. Med lugnt menar jag nog lite mer att man sitter för sig själv, skriver (eller vad man nu gör?) och bara sköter sig själv helt enkelt. Helst inte för lång utbildning och helst inte för mycket typ "stå i kassan"-jobb med allt vad det innebär om ni förstår vad jag menar. Jag gillar djur, barn och att skriva.
Undertextare tycker jag verkar jättekul, men det kanske är för svårt att få jobb som det? Någon som vet? Finns det annars andra liknande jobb? Där man skriver eller använder sig av språk (kan dock bara svenska, engelska)?
Snälla, hjälp mig...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-23 16:28
natur gillar jag också* alltså inte naturvetenskap utan mer att vara ute osv. Att baka är också kul.
Det behöver inte vara skrivarjobb där man sitter på röva på ett kontor, utan det kan också vara att man är ute mycket och arbetar med människor också. Egentligen är jag öppen för båda.
Bara det är lättsamma jobb i en miljö där man kan trivas om man är lite.. ja.. känslig som jag är. :P
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-23 16:29
Sen känner jag att jag egentligen inte passar för det här med att plugga flera år på högskola, om man nu får säga så. Jag skulle önska att det gick att hitta en yrkesutbildning, folkhögskola eller något sådant.