Inlägg från: FrökenW |Visa alla inlägg
  • FrökenW

Hjälp med tolka bebis utslag, bvc tror torrhet?

Jaha, har en bebis som är rödflammig  på kinder. Som plitor också. Detta har han haft i månadsvis.
    Sen någon vecka tillbaka har han även röda utslag på båda handleder. Lite prickig på ovansidan hand.
    Prickig på magen. Dessa bleknar ibland ut.

Inte mer gnällig, utan glad o pigg dagtid.

BVC sa senast i måndags att det är torrhet.. Men är det det? Blir han tex så röd på handleder då?
    Vad tror ni? Någon liknande erfarenhet? 

• Svar på tråden Hjälp med tolka bebis utslag, bvc tror torrhet?
  • FrökenW
    FrökenW skrev 2013-01-23 19:33:46 följande:
    Jaha, har en bebis som är rödflammig  på kinder. Som plitor också. Detta har han haft i månadsvis.
    Sen någon vecka tillbaka har han även röda utslag på båda handleder. Lite prickig på ovansidan hand.
    Prickig på magen. Dessa bleknar ibland ut.

Inte mer gnällig, utan glad o pigg dagtid.

BVC sa senast i måndags att det är torrhet.. Men är det det? Blir han tex så röd på handleder då?
    Vad tror ni? Någon liknande erfarenhet? 
    Jag vet att det är svårt utan bild.. Men tänkte mest om någon hajjar till "utslag handleder, det har min bebis med, allergi tex..."
  • FrökenW
    ThePointOfItAll skrev 2013-01-23 19:38:02 följande:
    Ja, det är nog torr hud. Mina barn har så, speciellt om jag slarvar med insmörjningen morgon och kväll. Det blir som små runda, knottriga eksem. Om de är svåra så smörjer jag med mildison, men det var främst när de var små. Sonen fick blödande eksem i hårbotten som liten.

Jag smörjer två gånger om dagen med miniderm, då håller sig eksemen borta. Försök att inte duscha så ofta, och undvik tvål, lite olivolja(inte babyolja) i badet kan vara bra också.
    Har de med på mage och handleder? Som ormhud typ.. 

Mildison? Köpa på apotek? 
  • FrökenW

Är inotyol bra mot torrhet? Aldrig testat.
    Här hemma kör vi med
    1: estlle &thild kräm sensitive... (250 spänn måste väl göra någon effekt?!?! Skrikandes )
    2: Funkar inte, kletar på PURELAN, enl BB var bäst på allt!
    3: Ingen direkt skillnad heller, Nu testar vi locobase repair.. Händer inget.. 

• FrökenW

www.glaxosmithkline.se/Files/Atopiskteksem.pdf

Ska de inte se ut enl sid 13-16??

Han är inte så såriga utan mer..  
    www.google.se/imgres%C3%B6da+kinder&um=1&hl=sv&tbo=d&biw=1280&bih=674&tbm=isch&tbnid=d129vf2I4ofU7M:&imgrefurl=livetmedlinnea.blogspot.com/2010/01/rosiga-kinder.html&docid=lT8oyh56VDH2vM&itg=1&imgurl=2.bp.blogspot.com/_hNHDMUe9xyI/S1YKZlbHIGI/AAAAAAAAAm4/AyF9s4NpCcw/s320/image-upload-566-758003.jpg&w=180&h=320&ei=uksAUaiSF6rl4QTei4HQDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=248&vpy=152&dur=5562&hovh=256&hovw=144&tx=104&ty=165&sig=109269199579999451493&page=3&tbnh=141&tbnw=80&start=65&ndsp=41&ved=1t:429,r:67,s:0,i:284 

Svar på tråden Hjälp med tolka bebis utslag, bvc tror torrhet?