• TWH

9 missfall - sen fick jag veta varför

Che, du blir gravid och det tyder på att äggen inte är kassak. Så är det. När det gäller fbc så har jag trott många ggr att läget är bra men dr D har då ordinerat il akut och nu när jag tog igår så låg alla värden utanför referens, ovanför eller under, och ändå har han tidigare sagt att då är immunförsvaret stabilt!!? Så slutsatsen är nog att fbc kan vi amatörer inte läsa av helt enkelt, jag tror han tittar på kvoten mellan olika värden. Jag tycker du ska ta en konsultation med Dimitri så han får säga vad han tror. Det kan vara immunrelaterat. Kramar🌺

• TWH

Ok, hinnsäcken borde var 30 i v 9, men det kanske spelar mindre roll eftersom det inte finns ett embryo i den. Mina hinnsäckar har ju alltid varit för små, enl dr D ett tecken på att min kropp skär av näringstillförsel och försöker då döda embryot, hinnsäcken kan då inte växa. Hoppas du inte får för ont❤

• TWH

Che, att du blir gravid tyder på att dina ägg inte är så dåliga. Börja med dhea och ta reda på dina immunprover, det kanske du kan fokusera på nu när du är hemma. Det vore bra att veta hur ditt immunförsvar verkar nu när du har graviditetshormoner i kroppen. Det skulle jacg ha gjort, kram från en till nattuggla😊ps. Fråga D innan du börjar m dhea.

• TWH

Che, dhea kan du beställa på nätet, men hör först m D om han tycker det är en bra ide. Kram till dig. Onelife, usch, jag vet precis hur det är när man tror att det är klart och då kommer floden, stackare❤ lowa77, välkommen hit, beklagar dina upplevelser. Jag bor i Sthlm så kan tyvärr inte rekommendera ngn läkare. Utredningen kan skilja sig lite grann mellan olika läkare men försök komma till ett sjukhus för utredning, de har gjort en större utredning på mig jämfört m mindre kliniker, men vet inte om det är så överallt!

• TWH

Che, jag har blivit skrapad många ggr, dels nu vid flera missfall men också när jag var yngre och valde abort. Du blir ändra sövd eller halvsövd, beror på klinik. Du känner ingenting och när du vaknar är det över. Enkelt och absolut det bästa sättet enligt mig gällande missfall. Den lilla risken som finns är att det blir en infektion efteråt men det är mkt ovanligt. Du kommer blöda pyttelite efteråt.

• TWH

Lowa, du ska få tester, det är din rättighet, det är "bara" att kräva. Det finns en kille i Borås som forskar kring blodförtunnande och missfall, Lennart Blomqvist. Men jag vet inte om han gör allas utredningar i samband med det. Che, det går snabbare att få tillbaka mens och äl då skrapningen räknas som 1a mensdag.

• TWH

Che, jag håller tummarna för att det blirt så smärtfritt det går, sedan ska ni köra immunterapi från början och lyckas❤❤

• TWH

Ja, precissådan ordinering. Jag tycker du ska ta il fast ni inte försöker dådet påverkar äggkvaliteten (vi gjorde det nu när vi håller på att lyckas), risken är annars att immunförsvaret angriper ägget redan innan befruktning. Det blir kortison ca 10-12 dgr i månaden om man inte blir gravid, lite tjafsigt att hålla på med men vad gör man inte..

Svar på tråden 9 missfall - sen fick jag veta varför