Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Identitetskontroll

Är det någon som vet hur identitetskontrollen går till vid faderskapstest? Jag är orolig för att mitt ex och pappan till mitt barn ska försöka komma undan med att skicka någon som liknar honom. Ett körkort säger ju inget om längd och det är inte omöjligt att hitta nån som likar en. Jag vet att det låter vansinnigt men pga vår historia är det inget som förvånar mig längre :(

• Svar på tråden Identitetskontroll
  • Anonym (Orolig)

Han vill inte gå med mig så det är uteslutet. Ska kontakta handläggaren på måndag ...

• Anonym (Orolig)

Det här gör ju mig inte lugnare precis ... Jag är 100% säker på att barnet är hans men vad hjälper det om han lyckas mygla :(

• Anonym (Orolig)

Tack för tipset om namnteckning! Ja men det är väl klart att jag vill att mitt barn ska ha en pappa. Vi var sambos när det här barnet blev till ...

• Anonym (Orolig)

Han kräver faderskapstest, men jag vet i te om det är för att mygla sig undan eller om det är för att han verkligen tror att barnet inte är hans.

• Anonym (Orolig)

Som jag skrev tidigare ska jag ringa familjerätten imorgon så att jag får övervaka testet. Grundfrågan var om id- kontrollen var så ingående att jag inte skulle behöva det. Men efter några svar här har jag insett att jag i te kan lita på den.

Svar på tråden Identitetskontroll