• audrey1

Mexico med 6-månaders

Vi flyger till Cancun i början av maj med våra två barn, 3 år och 6 månader. Är vana att resa med barnen men har inte varit i Mexico tidigare. Någon som varit i Cancun, Playa del Carmen eller Tulum och vet hur utbudet och prisnivå på blöjor och matburkar är på plats? Vi är borta 16 dagar och eftersom yngsta sonen passerar halvåret därborta så tänker jag att det blir ett mål riktig mat om dagen och att packa ner 16 burkar i bagaget kan bli lite otympligt eftersom vi tänker resa runt och bo på 3-4 olika ställen men jag vågar inte chansa utan tips från någon som varit där.

• Svar på tråden Mexico med 6-månaders
  • audrey1

Tack för svaren. Längtar otroligt mycket efter sol och värme just nu. Jag har funderat på att vänta med att introducera mat tills vi kommer hem från resan men det beror på om jag fortfarande kan amma när vi åker. Med storebror sinade mjölken efter fyra månader.

• audrey1
    SuzR skrev 2013-02-12 21:32:05 följande:
    Vi kom precis hem från Canun (playa del carmen) där vi var i två veckor! Väldigt fint och trevligt hade vi. Vi bodde på ett hotell och köpte en gång blöjor i affären men dom var SKIT! Vi hade med oss ett paket själva men dom räckte inte i två veckor. Dessa läckte och var jättedåliga (och parfyrmerade..) men det finns säkerligen andra märken man kan köpa. Playa del carmen är en helt ok turistort men en massa restauranger och affärer och det är väldigt livligt mest hela tiden. Jag tyckte det var kul men det räcker att vara där en gång. Vi var där sen eftermiddag till sen kväll.  Tulum var inte jättestort men vi fick en intressant guidad tur. Finns en fin strand också men vi hade vagn till vår två åring och det var lite krångligt att ta sig dit. Vid ingången fanns det några ställen man kunde äta på. Kan tipsa om Xcaret , en trevlig 'nationalpark' men zoo och strand och roliga aktiviteter (förrutom för er 6 månaders kanske) hoppas ni får det trevligt!    

Vad kul med respons från någon som precis varit i PdC! Blöjor hamnar högt upp på packlistan efter ditt inlägg. Tur att de går att trycka ner lite här och var i resväskorna, brukar alltid försöka fylla med iaf en veckas åtgång för att slippa jaga blöjor de första dagarna men då ska jag packa ner ännu fler den här gången.
Svar på tråden Mexico med 6-månaders