Inlägg från: Gumsegumsan |Visa alla inlägg
  • Gumsegumsan

Regnkläder på dagis

Vendelsö skrev 2013-01-26 09:59:18 följande:
    Vilka skalkläder köper ni som håller för att sitta i vattenpölar? Gillar också skal men har kanske köpt för dålig kvalitet eftersom det inte hållit för lek i ösregn.

polarns skalkläder har klarat detta. även deras vinterkläder har hållit måttet för att sitta i vattenpölar och plaska dyrt, men väl investerade pengar då kläderna både kan gå i arv och har ett riktigt bra andrahandsvärde på tradera. numera köps alla ytterkläder till min äldsta son på polarn då vi är supernöjda och har dåliga erfarenheter av andra ytterkläder som vi testat.

ts, jag hade satsat på en riktig vinteroverall och lite större skalkläder att dra över när det är regnigt. är man 14 månader så är man mycket på marken och rör sig inte tillräckligt för att hålla värmen på samma sätt som större barn. skalbyxor är slitstarka och tål krypande bättre än galon. det är i alla fall min erfarenhet!
    här kör vi på lurviga fleeceset att komplettera under overall/regnkläder dessutom. lager på lager är bra  
  • Gumsegumsan
    Mellanmjölkens land skrev 2013-01-26 11:09:28 följande:
    Vi har oxå köpt skalkläderna på PoP. De har använts flitigt hela hösten men jag tror bara dottern blivit blöt några enstaka gånger och då när vatten runnit in vid ärmarna (inga vantar och sticka händerna i vattenpölar). Ett tips är att köpa skalkläder på rean i sommar och att ta i lite när det gäller storlekar.

så gör vi också! nu har vi tex precis fyndat vinterkläder på rea (50% rabatt!) till nästa vinter.

kommer skalkläderna på rea till sommaren alltså? vet du ungefär när? 
Svar på tråden Regnkläder på dagis