Inlägg från: hannis |Visa alla inlägg
  • hannis

Regnkläder på dagis

Vi har:

vinteroverall för kalla dagar med minusgrader och snö. Reima tec är min favorit.

Fodrad galonoverall för riktigt blaskigt men ändå kallt väder. Didriksson har bra overaller.

Skalkläder för regniga dagar. Pop är helt klart bäst!

• hannis
    Maisie skrev 2013-01-26 20:18:05 följande:
    Tack och lov hade de flesta barnen på mitt förra jobb inte några fleecefodrade galonkläder. Jag hoppas slippa dem på mitt nya jobb också men misstänker att så inte blir fallet. De är så läskiga att hantera när de blir våta inuti av svett eller när fodret blivit blött för det hänger ner. 

Köpte en jättefin Kaxs (Kappahl) skaljacka i rosa med turkosa blixtlås idag och den tillsammans med de svarta skalbyxorna från Kaxs hon har sedan tidigare blir hennes enda regnkläder på förskolan. De kommer inte att komma dit förrän vinteroverallen inte behövs längre. Hon kan använda dem med eller utan fleecekläder under, allt efter temperaturen.
    Det där är skumt! Jag har haft fodrat regnställ till min son sedan han började på förskolan och det har aldrig blivit blött på insidan, varken av svett eller vatten utifrån. Fodret sitter fast inuti och hänger absolut inte ut. Tycker det är ett lysande plagg! 
Svar på tråden Regnkläder på dagis