Inlägg från: BigFatGoalie |Visa alla inlägg
  • BigFatGoalie

Regnkläder på dagis

Hej! Jag behöver lite hjälp jag. Det är så att min dotter på 14mån ska börja på dagis om några veckor och då behövs det inhandlas kläder. Vad har ni på era små? Vi bor på västkusten och idag var de -9 grader ute. Vanlig vinteroverall har hon. Men när det är regnigt ute det är då det blir krixigt. Hur ska hin våra klädd då? Räcker det med fodrad regnoverall eller slå man köpa ett fleece set, eller kan man ha ett fodrat regnställ istället för overall på en sån liten? Har även fått tips om att ha vanlig vinteroverall och köpa ett för stort regnställ att dra över vinteroverallen. Jag har absolut INGEN susning om hur det skall vara... Någon som har tips?

• Svar på tråden Regnkläder på dagis
  • BigFatGoalie

Oj va många förslag jag fått! Tusen tack! Ser att de är ett par son också tycker att dra på regnställ över vinteroverall är bra. Men jag tror min dotter inte skulle kunna röra sig om hon har så mycket på sig :p och tack Fröken85 för tipset med att namna allt. Hade jag ingen tanke på. Skall komma ihåg de! Jag tror det lutar mot ett fodrat regnställ med fleeceset under faktiskt. Lättast så! Tack åter igen!

Svar på tråden Regnkläder på dagis