Inlägg från: Älska livet som det är |Visa alla inlägg
  • Älska livet som det är

Anledningar till att inte lämna bort små barn över natt??!

Så e folk mot oss också. Jag känner mig inte bekväm med att lämna bort vårt barn. Och tar med han var vi än ska har folk problem med det så får dom ha det jag bryr mig inte. Jag har inte skaffat barn för att lämna bort dom. Jag säger bara som det är men då blir dom sura.

• Älska livet som det är

Nej jag menar att jag har inte skaffat barn för och lämna bort dom men jag ska kunna säga det till folk vf inte liksom? Skaffar man barn för att lämna bort dom då?Då har du helt fel inställning.

Jul skrev 2013-01-26 09:20:50 följande:
    Om du uttrycker dig sådär till folk så förstår jag att dom blir sura.Du behöver inte förklara eller försvara dig. Säg bara att du vet att är okej för barnet att sova hos någon annan en natt men att ni vill inte. Lägg inga värderingar i det så blir det troligtvis mindre diskussion.

• Älska livet som det är

Dagis e ju lite skillnad man måste ju jobba såklart. Men om jag inte vill lämna bort mina barn så e det väl upp till mig? Vf ska man göra det? Barnvakt e ju också att lämna bort sitt barn. Nej jag e inte Mkt bättre än alla andra. Men som sagt alla gör som dom vill det lägger jag mig inte i. Jag gör det som känns rätt och bäst för mig inte för andra.

Jul skrev 2013-01-26 10:24:23 följande:
    Snacka om att överdriva. Man lämnar inte bort barnen om man har barnvakt, eller barnomsorg för den delen.

Jag förstår att folk blir sura på dig när du uttalar dig som att du är bättre än alla andra.

• Älska livet som det är

Jag menade som svar på ts fråga att man ska inte bry sig om vad andra tycker och att jag sj säger ifrån mot dom som oponerar sig på mitt val. Jag struntar i att andra lämnar bort sina barn det gör dom rätt i om dom vill det. Och fortfarande e jag inte bättre än någon annan för att jag inte lämnar mina barn. Folk tycker jag e konstig för jag inte vill lämna mina barn. Men det får dom tycka. g

Jul skrev 2013-01-26 11:13:51 följande:
    Jag har inte sagt att du ska lämna bort dina barn, och jag bryr mig inte ett dugg om hur du gör. Men när du uttrycker dig så som du gör så gör du ett tydligt markerande att de som har barnvakt gör fel och att du är en bättre förälder för att du låter bli.

Om du verkligen inte hade lagt någon värdering i hur andra gör hade du uttryckt dig neutralt om det hela.

Svar på tråden Anledningar till att inte lämna bort små barn över natt??!