• Anonym (ts)

Äta endast lunch och middag, vill ner i vikt NU!!!!

Om man äter lunch ca 300 kcal och middag ca 700 kcal så borde man ju gå ner i vikt?? Jag är ingen frukostmänniska men äter vid förmiddagsfikat på jobbet vilket jag då helt skippar.

ALLA dieter jag kört med har slutat med att motivationen försvinner och jag är tillbaka på ruta 1 igen. Jag är trött på detta nu! Det bästa borde ju vara att sluta äta vissa mål för att på så sätt hålla nere kalorierna???

Har kört LCHF, viktväktarna, GI, Cambridge, Shape Up, Nutrilett, äta mindre portioner under dagen... men allt har bara varit förgäves!

Väger nu stadiga 80 kg till mina 167 cm och börjar få lite smått panik.

Kan detta funka då? Någon annan som gjort något liknande?
    Tacksam för svar, tips och råd!!!!

• Svar på tråden Äta endast lunch och middag, vill ner i vikt NU!!!!
  • Anonym

Äter man för lite så går kroppen in i sparlåga och du förbränner sämre. När du sedan börjar äta mer normalt igen är din omsättning fortfarande nedreglerad och resultatet blir att du går upp det du tappat och sedan lite till, pga att din nu lägre omsättning tillåter ännu mindre energi..

• Ninja05

Äter du en bra frukost så hjälper du kroppen att hålla igång förbränningen hela dagen . Så mitt tips är ät en stadig frukost och lunch som är igenomtänkt, och låt det mest sparsamma målet bli middagen då förbränningen är lägre.

• vikarien

Nej det kan inte funka, det hoppas jag du förstår själv TS! Kroppen kommer gå i svältläge och du lagrar allt och kommer förmodligen inte gå ner någonting. Ät frukost, lunch och middag med 2 mellanmål imellan. Välj vanlig mat men mindre portioner med hälften grönsaker. Och framför allt, rör på dig!

• Anonym

Om det funkar vet bara du, för det är du som måste hålla det om du ska gå ner i vikt. Saken är den att alla ovanstående metoder du testat fungerar, vissa bättre än andra, men alla fungerar. Om du håller dieten.

• Anonym

Frukosten sätter ju hir du klara resten av dagen

• Oslagbart

Många och små måltider under hela dagen, då förbränner kroppen helatiden. Annars som ovanstående sa går kroppen in på sparläge och hamstrar alt den får i sig.

• Border

För att gå ner i vikt är det bra att sätta igång förbränningen redan på morgonen. Att äta frukost bidrar till att öka förbränningen ganska mycket. En rask promenad på 45 - 60 minuter före frukost är rikigt bra för förbränningen. Du skall äta ofta och lite om du vill gå ner i vikt. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat/middag. 
    Jag har en kompis som är elitidrottare, och hon har gett mig mängder med ovärderliga tips och råd, bland annat de jag nämnt ovan. 

• Anonym

Sparläge och svältläge är bara dumheter. Hur du fördelar dina 1000kcal om dagen har ingen betydelse. Däremot kan det ta tid för kroppen att ställa om sig mellan dina olika kostbyten och risken med just denna metod är ju att du blir så hungrig så du trillar dit därför.

• Kjell2

Äter du för lite kalorier kommer du för eller senare tappa vikt.

Frågan är snarare varför du skulle klara denna diet när du inte klarat dieter tidigare. 

• Anonym (ts)

Tack för alla svar!! Glad
    Jag har gjort denna "dieten" tidigare, fast då var jag runt 20 år (11 år sedan). Åt ingenting på hela dagen men åt vad jag ville när jag kom hem. Jag gick ner 15 kg på 2 månader. Höll denna vikten fram tills jag blev gravid med första barnen 5 år senare.

Border skrev 2013-01-27 11:04:26 följande:
    För att gå ner i vikt är det bra att sätta igång förbränningen redan på morgonen. Att äta frukost bidrar till att öka förbränningen ganska mycket. En rask promenad på 45 - 60 minuter före frukost är rikigt bra för förbränningen. Du skall äta ofta och lite om du vill gå ner i vikt. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat/middag. 
    Jag har en kompis som är elitidrottare, och hon har gett mig mängder med ovärderliga tips och råd, bland annat de jag nämnt ovan. 

Jag stiger redan upp kl 5 på morgonen för att hinna med 2 barn och allting innan dagis, så just nu känner jag inte att jag hinner med promenaden. Men har en crosstrainer hemma som jag kan köra 30 minuter några morgnar i veckan.
Svar på tråden Äta endast lunch och middag, vill ner i vikt NU!!!!