vetvadjagvill skrev 2013-01-30 21:53:31 följande:
TS jag är så glad över det du skriver.
ja när barnet är där så bör hon stå för maten.. även om jag vet en vän som ett par ggr tom köpte mat till exet när denne skulle ha barnen bara för att barnen skule ha möjlighet att vara där.. och min vän hade existensminimum från soc.
kan ni prata om att du kanske kanhälpa henne med lite.. kanske den där godispåsen på fredagskvällen, billig frkostmat som havregrynsgröt, ett paket räcker ju länge och kostar lite. och en blodpudding eller en falukorv...
själv har jag med minimal inkomst gett mat som jag betalat till exet som har en halv miljon omåret och vvboendet.. för jag tyckte att god vilja och samarbete gynnade barnen merän ta bråk om någon hundralapp.. då hed jag hämtat ut mat på recept och jag betalade och gav mat till exet för barnets skull, barnet gladdes åt att jag gav det till pappa eftersom barnet behövde maten jag visade barnet att jag ville ha ett samarbete viljet gynnade barnet.
Men jag tycker inte du ska ge pengar.. ge en kasse mat istället. Blir hon sur då så ge inget mer någongång igen.
mat på recept? nu hängde ja inte med :P
ja jag försöker så gott det går. Tycker precis som dig! måste visa att man vill det bästa.,.
men sen har jag inte berättat allt heller. finns massor av saker.
Exet har ju kommit dit hon kommit för sina egna val. (soc, förlorat vårdnaden m.m)
sen har det varit upp och ner hela tiden och jag kan väll säga att jag försöker, men oftast slutar det med bråk om saker mellan oss, har alltid varit så.
Hon vill ha mycket men ger inget tillbaka. jag har ny flickvän sen 3 år tillbaka och det tar musten ur förhållandet när hon t.ex vill ha skjuts överallt. Hon verkar inte förstå att det finns en gräns..så skulle ja börja köpa mat till henne kommer hon lita fullständigt på att jag kommer fortsätta göra det.
hon beställde kläder på mitt namn när det var slut och jag hade även min nya tjej då. Det måste jag betala av (hon har betalat till mig,men nu kan hon inte det längre) jag ville vara snäll när detta hände så jag anmälde henne inte som jag kunde ha gjort, utan tänkte att hon hade det jobbigt som hon hade.
Sen kan hon aldrig berätta något för mig, hon ville inte säga vart hon bodde först?! och då skulle hon få träffa vår dotter.. hon verkar inte vara så på att hitta jobb eller fixa lägenhet..eller vad vet jag...hon säger inget när man frågar. bara korta svar..sen blir hon irriterad när jag vill veta mer.
så hon försvårar ju situationen ^^
Men men, skulle hon fråga om ja kunde köpa frukost eller liknande så javisst! men kanske inte varje vecka, det borde hon kunna fixa.
haha vad mkt jag skrev