Men det var det väl inte vad jag sa, eller? Använder man CE enligt anvisningarna, blir man inte blind. Men överdoserat man det, vilket gäller allt, så så klart det kan bli skadligt, precis som med allt annat. Det kan ju vara så att svenska läkemedelsmyndigheterne inte har nog med förtroende med svenskarna. Att vi inte klarar av det, vem vet. E cigaretter med nikotin är ju inte tillåtet ( än) att säljas i Sverige, men vanliga dödliga cigaretter är ju det, det låter ju också väldigt logiskt. Ibland kan ta ta lång tid, flera år innan nåt blir tillåtet, gäller även FDA. Bara för att det inte är tillåtet än betyder inte att det inte blir det senare. Och bara för att nåt en gång var receptbelagt betyder inte att det inte blir släppt fritt på marknaden. Regain ( Minoxidil) är ett exempel.
Jessa N skrev 2013-10-25 09:46:29 följande:
Så för att det inte hänt dig är det så alltid för alla? Jag rökte när jag var yngre men jag har inte cancer, alltså är det ofarligt att röka. Känns logiskt! CE innehåller ett ämne som är klassat som läkemedel i Sverige. Där har du nästa anledning till att dom inte säljs här. Alla ögonläkemedel är receptbelagda här. Ögonläkare är absolut inga gudar, varken i Sverige eller nån annanstans, men dom brukar ha rätt bra koll på St Eriks ögonsjukhus.