Vad är det för fel på min son? Han säger hemska saker :(
Hej.
Min son har alltid varit världens lugnaste och snällaste kille. Han har varit så ödmjuk alltid och helt genomsnäll. Nånting har dock hänt med honom de senaste månaderna och jag känner inte alls igen honom. Jag vet inte om det beror på mig eller vad beteendet kommer ifrån :(
Min son, som nu är 4 år, har börjat få fruktansvärda vredesutbrott och han är RIKTIGT elak mot mig. Antingen så kan han, om han inte får som han vill, slå mig och sparka på mig eller så säger han hemska saker. Inatt vaknade han exempelvis av plogbilen (klockan var runt tre-tiden) han kom då in till mitt sovrum och frågade om det var morgon och ifall han fick gå upp nu. Jag svarade då att nej det fick han inte för det var fortfarande natt. Då blev han jättearg och slog till mig och sen så sa han "om jag inte får gå upp nu ska jag hämta en kniv i köket mamma, sen ska jag hålla i din nacke och skära dig i halsen" :'( Jag satte mig då upp och frågade vart han har lärt sig säga såna hemska saker och han säger då att det är en kompis på förskolan som lär honom detta. Dock så ljuger han och hittar på allt möjligt just för tillfället, så om det verkligen är så vet jag inte.
Vi brukade tidigare titta på det där programmet på tv4 om poliser o brandmän, men vi fick sluta med det för att jag märkte att han snappade upp grejer därifrån och blev orolig.
När han får sina utbrott och säger såna här saker så brukar jag försöka sätta mig på hans nivå och lugnt och sakligt förklara för honom att man inte får bete sig på det viset och att hans handlingar gör mig ledsen. Sen brukar vi prata lite lugnt om det och han brukar lugna sig, men hans vansinnesutbrott tar aldrig slut. Han får dom säkert 4-5gånger om dagen och han bara skriker och galer och beter sig illa.
Jag vet inte vad jag ska göra och igår fick en släkting bevittna ett utbrott och hon sa att han var onormal och att jag borde kontakta en barnpsykolog :'( vilket bara gjorde mig mer orolig.
snälla vad ska jag göra, vad kan det vara för fel på min son?