• Anonym (ger upp)

varför ska man gå till läkaren när man ändå inte får hjälp?

velade en stund om jag skulle lägga tråden här eller under "kroppsligt". Varför går inte landstingen ut med sanningen? dvs att om man inte kommer in medvetslös med ambulans så får man ingen hjälp. Jag har nu haft en enorm huvudvärk och feber i en månad.. jag orkar vara igång korta stunder, ett par timmar åt gången max. Sen är jag så yr och har så ont i huvudet att jag måste lägga mig i ett par timmar.. Huvudvärken sitter väldigt tydligt i halva huvudet och samma kroppshalva domnar bort till och från under dagen. Detta kom väldigt plötsligt och har sedan bara blivit värre och värre. och när det började hade jag så ont i huvudet så jag har aldrig haft så ont någonstans någonsin. sen dess har det bara blivit värre..... Jag var in på akuten då detta började och fick dom uppmuntrande orden : "vi har starkare värktabletter som du skulle kunna bli hjälpt av, men dom kommer du inte få av oss!" Jaha... men vad kul...varför ens säga så?? åkte hem efter att ha fått träffa en läkare som tyckte "det är ingen fara, du är för ung för en stroke" Jag hade inte ens tänkt tanken på att det skulle kunna vara något sånt, men tack för den tanken. Efter det har jag varit till vårdcentralen och sista budet var, ja du har ingen stroke.. Nej det har jag fortfarande inte trott att jag har, men jag vill gärna veta vad som är fel! och nej doktorn, Alvedon hjälper inte! inte ens lite.... HUR SKA MAN GÖRA FÖR ATT FÅ HJÄLP?? jag står inte ut med denna smärta... jag har aldrig haft såhär ont och får bara ondare och ondare...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-28 16:13
    skriver från mobil så styckesindelning funkar tydligen inte... sorry..

• Svar på tråden varför ska man gå till läkaren när man ändå inte får hjälp?
  • Anonym (ger upp)

jag har gjort det. men två vårdcentraler, en akutmottagning och ingen hjälper... har haft annan smärtproblematik tidigare och hörde då till ett annat landsting och fick inte hjälp med det heller. fick smärtstillande som jag fick hallucinationer av, det tyckte läkaren bara lät roligt och inte alls så farligt.. jag får ingen hjälp av sjukvården, har aldrig fått.. hur gör alla som får SÅÅÅÅ MYCKET hjälp och tycker att sjukvården är helt fantastisk??? vad ska man säga? göra? betala extra till läkaren inne på rummet?? eller vad??

• Anonym (Wildrat)

Det finns extremt många osympatiska och ohjälpsamma läkare där ute men inte alla är det. Det gäller att träffa läkare efter läkare tills man hittar den som är bra och som ger en rätt hjälp. Det tar extremt mycket energi men det är enda sättet när man har en besvärligare åkomma.

Mitt råd är att fortsätta träffa läkare. Skriv ner dina symptom så noggrant som möjligt och var tydlig när du pratar med dem. Underdriv inte dina besvär utan säg precis som det är. Låt inte bli att visa känslor, tycker du att det är jobbigt så säg det så de förstår. Med en stor portion tålamod och (tyvärr) lite tur kan du också få hjälp. 

• Anonym (ger upp)

jag har träffat massor med olika läkare... tyvärr.. får aldrig träffa samma två gånger.. Nä.. bara att streta på och hoppas att jag blir bättre eller att jag en dag blir så dålig att dom måste hjälpa mig.. dvs medvetslös och ambulans... om jag inte gör med mig själv det man skulle göra med ett djur med såna här smärtor....

• Anonym

Sluta fjompa dig.. det är bara att gå dit och kräva en utredning om ditt mående, annars hotar du med att anmäla dom eller ringa media.... STÅ UPP!

• Anonym (ger upp)

och där kom anmälningshysterin... nej något sånt tänker jag inte göra. Du menar alltså att det är så alla som får hjälp av sjukvården gör?? det har jag ju svårt att tro.. däremot börjar jag undra om det är så att det är lämpligt att ge pengar till läkaren när denne kommer till undersökningsrummet? är det så man gör för att få hjälp? det är en seriös fråga!

• Anonym
    Anonym (ger upp) skrev 2013-01-28 20:04:15 följande:
    och där kom anmälningshysterin... nej något sånt tänker jag inte göra. Du menar alltså att det är så alla som får hjälp av sjukvården gör?? det har jag ju svårt att tro.. däremot börjar jag undra om det är så att det är lämpligt att ge pengar till läkaren när denne kommer till undersökningsrummet? är det så man gör för att få hjälp? det är en seriös fråga!

Jag gav dig ett seriöst svar; SLUTA FJOMPA DIG och KRÄV undersökning, provtagning etc etc.... herregud, du bara gnäller. Ta ansvar över din hälsa!
  • Anonym (ssk)

Vad har dom gjort för undersökningar på dig då?

• Anonym (qwe)
    Anonym (ssk) skrev 2013-01-28 21:06:55 följande:
    Vad har dom gjort för undersökningar på dig då?
    Det undrar jag också tanke på dina domningar.

Tyvärr finns det osympatiska läkare inom vården. Gäller hitta en som lyssnar på en. Den jag har nu är jättebra. Den första som jag träffade skyllde all värk pga min depression och vägrade skriva ut "starkare" värktabletter och sjukskriva mig. Då hade jag så ont att jag grät av smärta på jobbet. Sa det till honom men han tyckte att det var väl inget. Denna läkaren gjorde ingen ordentlig undersökning på mig heller. Blev sjukskriven av företagsläkaren istället.

Hur som helst, den läkare jag har nu (väldigt empatisk människa) tog mig på allvar när han gjorde en ordentlig undersökning på min rygg (det är där jag har ont). Han skickade remiss för MR och till smärtrehab. Tydligen har jag en diskbråk i halsryggen m.m. Nu har jag efter två år av kronisk värk fått hjälp.

Mitt råd är att du kräver en utförligare utredning, ex röntgen, eller remiss till smärtrehab.

• Anonym (ger upp)

undersökningar dom gjort : följa ett finger med blicken, peka på näsan med en hand i taget, stå på ett ben, kolla reflexer och sensorik. har sämre känsel i den sidan som domnar, i övrigt finns inget att anmärka på. sen tog dom blodprov men har inte fått höra något om det så det visade inget antar jag. det är allt dom gjort när jag sökt för huvudvärken.

Svar på tråden varför ska man gå till läkaren när man ändå inte får hjälp?