• Anonym (ger upp)

varför ska man gå till läkaren när man ändå inte får hjälp?

velade en stund om jag skulle lägga tråden här eller under "kroppsligt". Varför går inte landstingen ut med sanningen? dvs att om man inte kommer in medvetslös med ambulans så får man ingen hjälp. Jag har nu haft en enorm huvudvärk och feber i en månad.. jag orkar vara igång korta stunder, ett par timmar åt gången max. Sen är jag så yr och har så ont i huvudet att jag måste lägga mig i ett par timmar.. Huvudvärken sitter väldigt tydligt i halva huvudet och samma kroppshalva domnar bort till och från under dagen. Detta kom väldigt plötsligt och har sedan bara blivit värre och värre. och när det började hade jag så ont i huvudet så jag har aldrig haft så ont någonstans någonsin. sen dess har det bara blivit värre..... Jag var in på akuten då detta började och fick dom uppmuntrande orden : "vi har starkare värktabletter som du skulle kunna bli hjälpt av, men dom kommer du inte få av oss!" Jaha... men vad kul...varför ens säga så?? åkte hem efter att ha fått träffa en läkare som tyckte "det är ingen fara, du är för ung för en stroke" Jag hade inte ens tänkt tanken på att det skulle kunna vara något sånt, men tack för den tanken. Efter det har jag varit till vårdcentralen och sista budet var, ja du har ingen stroke.. Nej det har jag fortfarande inte trott att jag har, men jag vill gärna veta vad som är fel! och nej doktorn, Alvedon hjälper inte! inte ens lite.... HUR SKA MAN GÖRA FÖR ATT FÅ HJÄLP?? jag står inte ut med denna smärta... jag har aldrig haft såhär ont och får bara ondare och ondare...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-28 16:13
    skriver från mobil så styckesindelning funkar tydligen inte... sorry..

• Svar på tråden varför ska man gå till läkaren när man ändå inte får hjälp?
  • Folk

Alltså...ibland blir jag förundrad...de har gjort neurostatus på dig och du har uppenbarligen levt så pass länge att du orkat byta vårdcentral, träffa massor med läkare, söka akut etc. Och med de prover/undersökningar som finns tillgängliga idag hittar man inget svar på varför du har huvudvärk. Förlåt, men en ärlig fråga: vad vill du konkret att de ska göra?

• Ruggugglan
    Folk skrev 2013-01-28 22:10:44 följande:
    Alltså...ibland blir jag förundrad...de har gjort neurostatus på dig och du har uppenbarligen levt så pass länge att du orkat byta vårdcentral, träffa massor med läkare, söka akut etc. Och med de prover/undersökningar som finns tillgängliga idag hittar man inget svar på varför du har huvudvärk. Förlåt, men en ärlig fråga: vad vill du konkret att de ska göra?
    Jag antar att TS vill ha svar på vad som är fel. Om inte undersökningarna har givit några svar så får de ju försöka med något annat!
  • Folk
    Ruggugglan skrev 2013-01-28 22:12:52 följande:
    Jag antar att TS vill ha svar på vad som är fel. Om inte undersökningarna har givit några svar så får de ju försöka med något annat!

Men även sjukvården/undersökningar/utredningar har sina begränsningar? Ibland når man vägs ände och då får man väl fundera på hur man ska kunna leva med sin symtom. Kanske med hjälp av psykoterapi eller liknande.
  • Anonym (ger upp)

precis, jag vill veta vad som är fel! har vill veta varför jag gått från att utan problem orka med heltidsjobb och fritidsintressen till att knappt orka upp ur sängen...

• Ruggugglan
    Folk skrev 2013-01-28 22:14:58 följande:

Men även sjukvården/undersökningar/utredningar har sina begränsningar? Ibland når man vägs ände och då får man väl fundera på hur man ska kunna leva med sin symtom. Kanske med hjälp av psykoterapi eller liknande.
    Ja, du kanske anser det. Tyvärr finns det sjukdomar och andra tillstånd som kan ta tid att upptäcka. Men i TS fall så har de ju knappast gjort några grundläggande undersökningar.
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2013-01-28 19:57:43 följande:
    Sluta fjompa dig.. det är bara att gå dit och kräva en utredning om ditt mående, annars hotar du med att anmäla dom eller ringa media.... STÅ UPP!
    Vilken inställning!! TS fjompar sig inte.

Men visst ja.... som sjuk måste man vara stark... starkare än en frisk om man vill få hjälp!

Jag har tex en mor som flera ggr i månaden blöder från en stomi och hon  tappar litervis med blod varje gång. Då tar de in henne, fyller på blod precis till gränsen för vad hon behöver för att bli någotsånär pigg... sen skickar de hem henne. Hon har träffat mängder av läkare och ingen gör något. De bara rycker på axlarna! 

Sjukvården är faktiskt under all kritik!!
  • Anonym (ger upp)

dom påstår att dom skickat remiss till scintröntgen...men jag litar inte på vad dom säger. har andra remisser dom påstår att dom skickat tidigare men jag blir aldrig kallad..ringer å efterlyser kallelsen å dom bara säger att allt är i sin ordning...

• Anonym (Migrän)

Min första tanke är att du har migrän, du har ensidig huvudvärk och inga tabletter hjälper....Tydligen kan man även ha domningar i kroppen. Men vet inte om man brukar ha det under så lång period som du haft. Men det borde ju nån av dina läkare tänkt på i så fall kan jag ju tycka.

http://www.hjarnfonden.se/diagnoser/migran__34
    Migrän kännetecknas av en kraftig pulserande huvudvärk som kommer i attacker. Huvudvärken är förenad med illamående, kräkningar, känslighet för ljud, ljus och lukter och i vissa fall även halvsidig domning i armar och ben.

• Anonym (ger upp)

migrän har jag ibland och detta är inte det.. jag är inte ljudkänslig eller ljuskänslig...

Svar på tråden varför ska man gå till läkaren när man ändå inte får hjälp?